Lamon 1 Postad 5 Maj , 2007 Varför åker inte alla snipa ? Är det bara snipägare som är normalt funtade ??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 5 Maj , 2007 Du som sa till mig att du funderade på en snabbare båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 5 Maj , 2007 Det finns snipor som är snabba som blixten.... å räcker inte det så ror jag samtidigt o då kommer jag nog upp i 55-70 knop !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 5 Maj , 2007 Fråga: Snipa är bra !!! Varför åker inte alla snipa ? Är det bara snipägare som är normalt funtade ??? Anka är bättre men det det krävs lite mer än bara vara normalt funtad för denna insikt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 6 Maj , 2007 Ja kanske det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 6 Maj , 2007 Snipa eller Snippa, det är frågan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 6 Maj , 2007 Inte blir det nån stor fråga, valet är väl ganska lätt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst ErikAspvik Postad 6 Maj , 2007 är det inte samma sak? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 7 Maj , 2007 Det ät väl möjligt att din frus är mer lik en snipa.................... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 7 Maj , 2007 Det måste vara en riktig bullf.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 7 Maj , 2007 Snipa eller Snippa, det är frågan. är det inte samma sak? Nej, men möjligtvis samma fisklukt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst ErikAspvik Postad 7 Maj , 2007 tyvärr så har jag ingen fru men jag håller med om att Bullfitta är en bra beskrivning av en snipa. Utseendet stinker fisk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 7 Maj , 2007 Helt plötsligt fick snipan ett smeknamn. Men ingen vill väl åka bullfitta? Senast ändrad av Flipper_510_HT | 07 maj 2007 | 19:58 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 7 Maj , 2007 Jag kan av ditt svar förstå att du inte har någon fru. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 8 Maj , 2007 enl sjöboden saknar han även Bullfitta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 8 Maj , 2007 För de seglar dåligt. Nej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 8 Maj , 2007 Men det gör väl segelbåtar oxå eftersom dom för det mesta går för motor... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 8 Maj , 2007 ang båt namn så kan man knappast döpa en sån där snipa med stake mitt i dvs en segelsnipa för Virgin nu sen vi kommit fram till vardags betekningen på denna båt typ. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 8 Maj , 2007 Men om det finns dom som har staken akter ut kanske det går bra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 8 Maj , 2007 Du kanske skall lämna hemmabryggan och gästhamnen med glasskiosken och bege dig ut på en fjärd och titta istället? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 8 Maj , 2007 Haha hahaha.... Om du kollar tråden dessa seglare så ser du vem av oss som låg vid bryggan mest !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 9 Maj , 2007 Får väl bli BakMus eller Garderobiär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 9 Maj , 2007 Tja, då min båt är långsammare än din låg förmodligen var jag längre tid på väg än du... :-D Och tystare. Och miljövänligare. Och luktfriare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 9 Maj , 2007 Tror du att jag åker fort... Jag vet ju inte hur fort du åker men jag har en maxfart på 7 knop... Så jag har nog åkt en del när du har stilat o käket glass i hamnen...o vad gäller resten så är jag ingen miljökämpe hahaha hahahaha !!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 9 Maj , 2007 Tja, jag brukar ha en snitthastighet på 3-4 knop så det verkar bli oavgjort! (Glass är gott!) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 9 Maj , 2007 3 till 4 knop behöver ni segel till det? det är vad min driver med i vinden utan segel och detta utan bullfitte design. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 9 Maj , 2007 Jag skrev MAXfart... Det betyder inte att den går i det hela tiden... Oavgjort blir det aldrig när jag är med, för jag vinner alltid... haha haha haha Vart har en herre som du tänkt semestra i år då ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 10 Maj , 2007 I Ankeborg tror jag svaret blir........... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 10 Maj , 2007 Semestern är inte bestämd än, men om jag kommer till Ankeborg söker jag upp dig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser