Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
Wallerman

Förgasare

Rekommendera Poster

Hej!

En kompis är just nu i USA och sa att det finns att köpa fabriksnya Rochester 4-port för 2000 kr till Mercruiser 5.7.Eftersom min är från -88 så funderar jag på om man ska slå till och byta,eftersom det verkar ganska billigt.Min fråga är om man bara kan bulta dit den nya förgasaren så funkar det klockrent,eller om man måste justera in den efter konstens alla regler.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det funkar bra men byt istället till holley dom är lika billiga i Usa och dom är betydligt bättre!!

har själv gjort bojsten av min gamla rochester(rockorkester)dom låter förjävligt rent utsakt,samt så kan man göra betydligt mycket mer på ett enkelt sett med holley.när jag bytte min så gjorde båten 4knop mer sen har jag justerat munstyckerna och jag kom då upp i 38 knop istället för 30,5 som jag gjorde med rochestern.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan alla..Jag har själv en Rochester förgasare på min Cheva 350..Att den skulle låta förjävligt kan jag inte hålla med om...Men å andra sidan har jag ju inte provat Holley som nästan alla lovprisar...Finns det nån adress till nån återförsäljare för dom???

MVH

Bayliner.....

post-22516-1394235038,8529_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

när man skruvade jänk så höll jag holly betydligt högre Rochester.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaren! Det är kanske läge att kolla på Holley istället.Passar den,eller måste man ha en adapterplatta eller nå´ t?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jänkarna är inte så fantasirika på att ändra bultmönster så nog kommer det passa, ett tips om du vill få ut lite bättre vrid hissa upp förgasaren på bilsidan tilverkade, gjöt jag sådana höjningar en gång i tiden, små motorer runt 300 cubiktum gick att hissa ca 70 mm och skillnaden var rätt rejäl på vridet. Åkte själv med dubbelt monterade holly 600 4 portare och 110 mm höjningar, räckte för bra för framhjulslyft.

Handla med en sats acckammar kostar troligen knappt något i staterna och några extra munstycken ett steg upp och ett steg ner.

Senast ändrad av nikitalord | 07 maj 2007 | 10:22

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jämför du en ny Holley mot en gammal Rochester..Min rochester har jag renoverat och den har funkat kanon.

Senast ändrad av knoptoken | 07 maj 2007 | 15:47

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Enligt honom så var det nya förgasare det handlade om för 2000kr,men han kan ju ha missförstått det hela.

Det där med att montera en slags distans mellan förgasare och motor låter intressant.Tack för tipset nikitalord.

Ha det bra folk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade nog satsat på en edelbrock 1409 i stället

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...