fajo 0 Postad 3 Maj , 2007 Jag vill ha ljus durk i en segelbåt. Är det någon som kan tipsa om vilka material jag kan använda mig av? Mkt tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 3 Maj , 2007 aluminiumdurkplåt är både ljus och underhållsfri Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_swe 1 Postad 3 Maj , 2007 och jävligt fult. enligt mig iaf. björk? teak? sen så finns det väl speciella durkträskivor med ränder i? förstår ni vad jag menar? motorluckan i min sittbrunn är gjord i sådant material. du kan se i mitt bildspel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 3 Maj , 2007 vilket bildspel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stickanh 0 Postad 3 Maj , 2007 Hej Välj inte björk, det träslaget är det sämsta träslaget, står dåligt mot röta. Välj Teak om du ska ha massivt, det är lite fett i sig själv. Därför väljs det ofta som träslag för olika trädetaljer på båt. Om du hittar kärnfuru så går det också bra för även det är lite fet och klarar därför väta bra. //Stickan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_swe 1 Postad 4 Maj , 2007 fotoalbum heter det visst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 4 Maj , 2007 men i min sjöbod heter det både bildspel och fotoalbum, märkligt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser