AudiTQ 1 Postad 2 Maj , 2007 Pga bristen på båtplatser norr om sthlm så får jag begränsa mitt inköp när det gäller båtstorlek. Det lutar åt att det blir en Ryds 620 DC. Men det vore kul att höra era åsikter om denna båt ? för o nackdelar. Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marty 2 Postad 2 Maj , 2007 Hej. Mina åsikter. Fördelar: Bra skrov, Helt ok kvalité, snygg att titta på, hydraulstyrning standard?. Nackdelar: Trist inredning, rak soffa bak (föredrar U-soffa men det är ju en smaksak), lite svårt att ta sig in i ruffen (gäller iofs de flesta DC). Jag är lite i samma sits som du, har dock sorterat bort Rydsen till fördel för Yamarin 6420/64 och Bella 621 som jag inte kan bestämma mig mellan. Kolla på ovan nämnda båtar också, Bellan ligger i samma prisklass som Rydsen, Yamarin är något dyrare men också bättre utrustad. Mvh Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 2 Maj , 2007 Har tittat på Yamarins modeller- ser fina ut. Har begränsningar vad gällande måtten på båtplatsen och en Ryds 620 skulle funka. Gillar Ryds 23 DC...man kanske fastnar med Ryds som båtmärke :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 2 Maj , 2007 Mycket bra skrov men ser lite trist ut nuförtiden - vit och svart.. svarta dynor, svarta paneler, svarta säten... Ser lite tråkigt ut tycker jag i alla fall. Har inte så bra badplattformar om nu det är viktigt (jag menar på utombordarversionen). Kolla även på Bella 621 och Yamarin 6420/64DC, bra båtar det också, om det går att klämma in på din båtplats. /Bo Senast ändrad av bossee | 02 maj 2007 | 21:31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 2 Maj , 2007 Tillgången på Bella 621 DC är inte så stor tyvärr...fina båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 2 Maj , 2007 Tycker dom ser helt ok ut- inte direkt första valet när det gäller utseende men man vänjer sig...Hade ju för avsikt att köpa en Sea Ray mod nyare men dom är för breda... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sickla 0 Postad 19 Maj , 2007 Kört båten drygt 100 gångtimmar. Mycket bra båt. Går fint i sjön även om kvaliteten kunde vara högra på tex stolar och kapell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser