Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
1000

\"Kasta loss\"

Rekommendera Poster

Det är ju konstigt att när man äntligen tar upp ett ganska viktigt ämne så som ankring så gör man inte så mycket utav det. Det hade varit intressant med lite fördjupning inom det området och kanske rent utav att de hade varit ute och gjort lite olika test med dessa produkter för att visualisera det hela lite mer, men detta ingår inte i programets koncept så är det bara.

 

/Wahlis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns ju ingen konkurance mellan kanalerna det borde vara ett eller fler båtprogram i varje kanal då kanske harald fick skärpa sig lite

  20.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med om att kasta loss förlorat sin status som ett program för oss med båtar som intresse.

 

Någon sa att programmet var mest för nybörjare, inget fel i det väl? Är själv nybörjare men tycker precis tvärtom, att det är för avancerat som med segling i Grekland , mm.

 

Jag är övertygad om att om programmakarna lyssnade på tittarna (oss) skulle det bli bra mycket bättre, säkert jätteskönt att segla i Grekland och andra länder men gamla svedala går inte av för hackor det heller!1.gif\

Varför gå över ån efter vatten? Eller är gräset grönare på andra sidan? 9.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Konstigt också att man väljer att göra reklam för ett grekiskt charterbolag i Grekland när det faktiskt finns ett svenskt, Navigare-Yachting med säte i Malmö som seglar i Grekland och Kroatien.

www.navigare-yachting.se

Håller med er alla, ett skitprogram som kunde varit jättebra!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker oxå det känns som ett program för nybörjare, eller för folk som tycker att tjaa, komma ut på sjön kan ju vara lite trevligt. Inte för oss som har segling som vårt största intresse. Och så Haralds käcka göteborgska... *suck*

 

Ett Top Gear fast om båtar och segling skulle jag vilja ha! Då skulle jag sitta klistrad framför tv:n!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller med, Nybörjarprogram!

Men! Det kan va gott att höra lite motorljud. och lite havsvyer.

Sen tittar jag hellre på Kastaloss än Big Brother.

 

Så mycket båtfolk det bor i Sverige så borde dom göra ett riktigt båtprogram på 1tim i veckan.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

top gear muterat med kasta loss hade ju varit underbart. lite tester mm, blandat med total galenskap, sådant tycker vi om (eller jag iaf)

för vem har väl inte drömt om att slänga på en 100 hk på en plasteka eller liknande,

hoppas nu denna tråden leder till något,

eller varför inte mailbomba tv4 om detta så kanske det händer något, vi är ju trots allt ganska många som tycker likadant

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tittar också hellre på Kasta Loss än på Big Brother - men å andra sidan tittar jag hellre på testbilden än på Big Brother... 21.gif\

 

Som sagt, nybörjarprogram! Då talar jag inte om charterrese-repotagen (som är helt ointressanta för någon annan än det lycklige reportern och han närmaste anhöriga), utan av det (få...) tester och liknande som finns. Harald förklarar skillnaden mellan en inombordsmotor och en utombordsmotor i tio minuter, typ... 9.gif\

 

Saknar mer avancerade tester typ vad får man om man köpter en ny dyr båt jämfört med en billig begagnad av samma storlek, hur påverkar motorstorleken båten, diesel vs bensin, olika segelskärningar, begagnattest, nybåtstest, plottertester etc etc.

Det finns hur mycket som helst!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tittade på lite gamla program av den här serien i helgen och det är en klar skillnad på dessa och de som sänds nu. De gamla programmen är betydligt mer informativa och mer intressanta, det känns lite som om man drabbats av idétorka.

 

Vi kanske borde göra vår röst hörd hos TV4 så att de märker att det finns ett intresse för ett bra båtprogram som tar båtägandet på allvar.

 

/Wahlis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter bra, som många sndra skrivit också! Frågan är bara vem som ska förmedla detta till tv4? :)
 
Föresten var hittade du de gamla avsnitten? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Lämplig person att förmedla detta till TV4 är väl den som startade tråden?

Skicka en länk till dom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett stort problem med Kasta loss är att det är ett program för en halvtimmes-slot i en kommersiell kanal. Detta innebär att de har cirka 23 minuter för själva programmet. Sen ska det in vinjetter innan Harald dyker upp, före och efter reklamavbrotten och när programmet är slut. Då blir det inte mycket kvar till seriösa och gedigna inslag. Man kan inte hjälpa att misstänka att anledningen till att Kasta loss får fortsätta beror på Haralds inflytade för det kan ju inte bero på att de har en entusiastisk tittarskara.

 

Jag tror att TV4 inte riktigt tror på oss båtägare som tittarunderlag och de är ju inte ensamma om det. Inga andra kanaler har ju satsat på något båtprogram.

 

Personligen slutade jag titta på Kasta loss för länge sedan så jag ska inte uttala mig om innehållet i dagsläget men jag håller med många av er som känner att det är mycket Harald som gör det han tycker är trevligt, som att äta gott i olika hamnar runt om i världen.

 

Mvh

/Fred

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är redan gjort enligt ett inlägg högre upp i tråden...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De gamla avsnitten har jag fått låna av en kompis på VHS, så är det.

 

/Wahlis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant att så många uttrycker ungefär samma känsla som jag har, om än i varierande ordalag.

Inslagen känns inte avslutade på något vis. Halvfabrikat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur 17 kan man ha idétorka på ett sånt outtömligt ämne. Det finns ju en hel ocean av intressanta ämnen som t.ex. öh... hm.. ahhh...

skämt åsido DET FINNS HUR MYCKET SOM HELST!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...