Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
Caribe

Paying crew från Karibien till Sverige?

Rekommendera Poster

Nu skall min 53 fots segelbåt Blue Odyssey seglas hem till Sverige från Venezuela och Puerto la Cruz. Färden går via S:T Maarten, Azorerna osv till Mälaren. Kring månadsskiftet maj/juni skall vi vara på plats i Venezuela och förbereda under någon vecka innan vi kastar loss. Resan beräknas ta c:a två månader. Killar och tjejer välkomna att höra av sig om intresse finns. Alla betalar 300 kr/dygn, då ingår mat och dryck ombord, bränslen och kajhyror samt plats i en dubbelkabin.

Ring 070-4941542 eller skriv en rad på skipper@blueodyssey.info för mer information.

post-16019-1394235036,5563_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Det verkar kul och intressant och jag känner mig frestad. Tid har jag men pengar? månad x 300 blir 18ooo Kr, lite väl mycket anser jag.Prutmån? 
Hälsningar,
Kalman 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha -det är en sak att segla som Paying crew i karibien, -kan kosta en slant som du begär. Men att transportsegla en båt över Atlanten i två veckor, där den ena dagen är lik den andra, brukar besättningen få betalt för. Om du inte lyckas ragga ngn som gör det gratis för äventyret. Denne skall ju ändå bekosta en flygbiljett antar jag..

/RR

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag instämmer! 300 spänn dygnet kan man ha roligare för. Nä, för en sådan sträcka borde man ju få betalt! Jag har jobbat på flera kryssnings fartyg som vi seglade hem till hemma hamn men då fick vi typ 3000 USD i månaden samt kost ocg logi. ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inlägget borde klassas som reklam!

Killen gör ju sig en redig hacka. Borde gå att ta med 10 pers, isåfall blir det 10x300x60 = 180 000 pengar! om man räcknar att ligga ute ca 2 mnd.12.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är på... men jag håller med många andra, lite betalning är kravet om jag är med som besättningen. Lycka till.

Hör av dig om du kommer på andra tankar.

Emely 073-200 03 52 eller eh@activesecurity.se

post-25936-1394235048,768_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

Hej Emely!
Äre du/ni/eran båt som skallmönstra ombord Pelle Fredrikson från Aspö?
Mejla mig i så fall.
Hälsn
Kalman 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...