marcus00 0 Postad 1 Maj , 2007 Köpte en båt i senhöstas, körde den tre timmar hem och lade upp den på varv. Varvet har servat och sjösatt. Jag hämtar och kör ut till hemmahamn. Efter ca 45 minuters gång ljuder oljetryckslarmet, inget oljetryck! Stänger av motorn och får bogsering till hamn. Motorrummet fullt med olja, all olja har läckt ut. Ser ut att ha sprutat ut med tryck i närheten av kylarvatten påfyllningen, oljefiltret...(syns i motorrumstaket=motorluckan) Väntar nu på att varvspersonal ska komma ut och titta och se vad som har hänt... Det är en AD 41a från 1988 med 1200 timmar. Jag kan inget om motorer, vad tror ni har hänt? Nog måste något fel ha begåtts av varvet? Vad tror ni om mina chanser att få de att ta ansvar för detta? Tacksam för lite gissningar /nervös Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 1 Maj , 2007 Det blir nog svårt att hålla varvet ansvariga, då krävs det att de gjort något direkt fel. Du vet väl inte vad felet är ännu, det är ju en 20 år gammal motor som det handlar om så det finns väl en del fel som kan uppstå med en sådan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 1 Maj , 2007 Hej Hoppas kan du ju alltid att varvet får stå för fiolerna. Dock, saker går sönder (i prinip när som helst) det är den krassa verkligheten. Kanske du kan kompromissa - du står för delarna och varvet för arbetskostnaden? Hoppas du inte behöver ta hela det ev ekonomiska lasset själv, men i värsta fall kan det bli så. Hoppas det är nån enkel billig sak som pajat och ingen skade skett i motorn. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser