Gesse 0 Postad 1 Maj , 2007 Är det någon som vet om man kan köra värmaren en hel natt på ett batteri och fortfarande ha ström kvar till en motorstart på morgonen? Vid 2 starter av värmaren i helgen kom ett missljud under korta stunder. Lät ungefär som ett utslitet lagerljud. Men denna värmare är ny. Är detta ett normalt ljud i dessa värmare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stickanh 0 Postad 1 Maj , 2007 Hej det ljud (Tjutande) du hörde är helt normalt alla Wallas och Thermic låter så där när det blåser ute och vinden passerar förbi skorstenen. //Stickan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 1 Maj , 2007 Ok. Tack för det. Blev lite nervös över detta ljud. Tyckte inte det blåste så mycket men det var säkert det då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 1 Maj , 2007 jag tror du hadde för låg spänning i batterit råkade ut för det tjutade ljudet i fjol när jag belastade wallasvärmarn och kylskåp från samma batteri. har införskaffat en solpanel i år och jag sov över i båten i helgen och nu funkade det perfekt både kyl o värmare . MVH Laxen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 1 Maj , 2007 Hej Jag hade ett tjutande ljud i min wallas 1300 och det va avgasfläkten som gnällde i lagren. Nu hade min några år på nacken så det va inte så konstigt men det låter kanske lite långsökt för en ny värmare. Jag köpte en ny fläkt för 500 kr sen blev den tyst. /Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 1 Maj , 2007 Nej för låg spänning tror jag inte det var. Startade värmaren när motorn var igång och hade inget annat igång samtidigt som värmaren. Har nyligen monterat värmaren och vid de 2 första starterna hördes ingenting, men de senaste 2 starterna igår hördes det. Värmaren tar vid start ca. 5 Amp. Efter start tar den 0,4 Amp. Hur räknar man ut hur länge värmaren kan gå tills batteriet är tömt? Startar värmaren med motorn igång så det är 0,4 Amp som gäller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 1 Maj , 2007 Hej Jag hade ett tjutande ljud i min wallas 1300 och det va avgasfläkten som gnällde i lagren. Nu hade min några år på nacken så det va inte så konstigt men det låter kanske lite långsökt för en ny värmare. Jag köpte en ny fläkt för 500 kr sen blev den tyst. /Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 1 Maj , 2007 Det kan bli ett ljud som en tjutande varg eller ett hoande. Då kan det vara returslangen som ligger för högt så returen hindras. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 1 Maj , 2007 Har konstiga ljud i min åxå och vid en viss temperatur. En gång när kompisen låg bredvid och min värmare började hoa, så sa han till sin tanta (hördes tydligt genom kapellet)undrar vad Janne gör med Maggan. Så varje gång som värmaren hoar, så har man lust att gå ut och vråla så alla hör jag gör inget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 18 Juni , 2007 Nu har jag höjt värmaren för att få en bättre lutning på returslangen. Har även satt dit en liten elcentral och dragit grova kablar och säkrat upp som det ska vara. Trots detta kom detta missljud en liten stund idag när jag var ute och provade. Kan det vara fel på värmaren trots allt ändå tro? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser