Gyttjedykaren 1 Postad 30 April , 2007 Någon som har erfarenhet av solsells ventilator. Jag menar dom där jag kan byta ut elektrolux ventilatorn mot en med inbyggd fläkt & Solseller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 30 April , 2007 Jag har en sån och de fungerar bra. Det luktar aldrig instängt i båten och den startar så fort den lilla solen glider upp. Däremot så får man vad man betalar för. Själv köpte jag en billig (ca 500 kr på Erlandsson) och nackdelen med den är att den låter lite illa. Så jag rekommenderar att köpa en dyrare så slipper man höra det rasslande ljudet från lagren i motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
islandman 0 Postad 30 April , 2007 Har också en likadan, fast köpt på Biltema för 349krhttp://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=87475Som sagt låter en aning när den snurrar igång på morgonkvisten, som kan vara störande... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gyttjedykaren 1 Postad 1 Maj , 2007 Hmm det låter ju intresant. Med den prislappen så kan man ju prova. Det står Fläckten suger in luft Fattar jag det rätt om den tar luft utifån och blåser den in i båten. Blir inte det lite tvärt emot hur vanliga elektrolux ventilen fungerar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 1 Maj , 2007 Detta måste vara samma som Erlandsson och den suger ut luft ur båten. Ska man vara noga så står det inte var den suger in luft. Men jag tror att du kan vara ganska säker på att det är en taskig översättning av någon som knappast vet vad en båt är. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
islandman 0 Postad 5 Maj , 2007 Givetvis suger den UT den stillastående/fuktiga luften FRÅN ruffen och skickar den ut till den fria, omgivande atmosfären! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser