Gå till innehåll
fredag 02 maj 2025
Gäst Joakim

Båttmatta

Rekommendera Poster

Gäst Joakim

Hej jag ska lägga in nu durkmatta till min båt. Jag har tänkt mig någon typ av plastmatta som ska vara lätt att hålla ren. Är det någon som har lagt in någon matta som användes till våtrum eller dyl?.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Micke

Det finns en matta på bauhaus i Alby. Den är avsed för balkonger men duger även till båtar då den har gummivårtor under sig. Detta gör att mattan dränerar samt att den ligger stilla.Nackdelen är att den bara finns i färgen gräsgrön.Byggplast har en liknande matta men den har en mindre bredd och begränsade färger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Ingemar

Fel mattan fins även i grått och blått på OBS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hans Einarsson

Firman Wallins Textil I Karlstad säljer mycket bra mattor som t.o.m kan rengöras med högtryckstvätt!Har använt dessa mattor i min träbåt flera år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst K-O Sandin

Se upp med vissa typer av nålfiltmatta med gumminabbar på baksidan. Somliga sorter har nabbar i ett gummi som lätt smulas sönder. Du får fullt med gummimjöl på och under durkarna. Inte så kul. Fråga försäljaren om mattan tål utomhusbruk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Tackar Ingmar för Tipset om OBS.Ska besöka Obs för kolla in bredderna per l.p.m.Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Micke

Tackar Ingmar för Tipset om OBS.Ska besöka Obs för kolla in bredderna per l.p.m.Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...