wahlis 23 Postad 28 April , 2007 Tänkte kolla med vilka olika erfarenheter ni har SSRS (Sjöräddningssällskapet)? Berätta gärna om alla typer av händelser som ni varit med om där de varit inblandade. Är nybliven medlem i SSRS, det är därför som jag ställer denna fråga. /Wahlis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 29 April , 2007 Dom drog förbi min vid brygga förtöjda lilla snipa med sin enorma båt i betydligt högre fart än de 5 knop som gäller på platsen, den häckvåg dom drog upp var inte att leka med! Alla mina motorgrejer som låg snyggt placerade i ordning för montage (höll på med motorrenovering vid tillfället) ramlade ner på durken och en del ner i kölsvinet..inte så kul. Hehe, men dom var ute på uppdrag och som medlem kanske man inser att det får man tåla, det kunde ju varit jag som hade riktiga problem. Som medlem vill man inte behöva uttnyttja dom, men om/när det behövs så är man mer än glad att dom finns och ställer upp Själv tycker jag att ALLA som tillbringar tid på sjön borde vara medlemmar i SSRS, kostnaden är löjligt låg men nyttan kan vara vara allt från att slippa ett längre avbrott på semestern till att vara skillnaden mellan liv och död! Senast ändrad av Gunnar_ | 29 april 2007 | 20:27 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser