Gå till innehåll
måndag 24 februari 2025
wahlis

Dieselpris till sjöss och på land är det stor skillnad?

Rekommendera Poster

Hej, tänkte kolla er som vet om det brukar vara stor skillnad på att köpa diesel på en sjömack kontra att köpa den på en vanlig bilmack? Har en båt där tanken inte är alltför stor vilket då gör det möjligt att fylla den med hjälp av dunkar om prisskillnaden motiverar detta? Har hört att det kan skilja uppåt 2 kr på vissa ställen stämmer detta? Har båt på västkusten.

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bor också på västkusten och går in i björkö hamn och fyller diesel, där är det samma pris som på landmackar, förmodligen på grund av att det också är till för bilar vid den macken, men det kanske är så genomgående att där man kan fylla både bil och bår är det svårt att ockra på båtägarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag misstänker att det är som du säger. Tillgången på mackar är ju och betydligt större på landbacken vilket gör att kan välja på ett helt annat sätt. Man kan ju då fundera på om de mackar som ligger ute på öar i vår skärgård är ockrare eller om det faktiskt är så att de verkligen har högre omkostnader för att tillhandahålla bränsletjänster till oss båtägaare? Personligen tror jag nog att det är det sista och då har jag också lättare att acceptera ett lite högre pris.

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...