garoto 0 Postad 28 April , 2007 Har en skruv som vägrar lossa. Er den undre av skruvarna till växelhusoljan på en evinrude 70 hk 1980. Någon som har ett tips på hur jag får en skruv att lossna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 28 April , 2007 Använd SLAGSKRUVMEJSEL, en helt underbar grej på trilskande skruvar o bultar., MEN INGEN 5.56!!!! Det finns inget kemiskt medel som rår på aluminiumoxid, men däremot sabbar 5.56 greppet som skruvmejseln behöver. Har du haft på sånt så tvätta rent med thinner först! Det finns nu på marknaden en diamantpasta som är avsedd att användas i spårskruvar som sitter hårt. Det är så att de vassa hörnen på de små diamantkornen ger ett fantastiskt grepp i ett redan misshandlat spår. Kanske det funkar med karborundum, ventilslippasta. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 28 April , 2007 Prova att slå hårt (inte för hårt) på skruven med en hammare några slag, och prova skruva loss sen. Det brukar kunna på trilskande skruvar att släppa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 28 April , 2007 hadde samma problem när jag bytte men konstigt nog så lossade den jätte lätt när jag tiltade upp motorn, har ingen anig om det hjälper för dig men min gick jätte lätt efter det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
beppo 0 Postad 29 April , 2007 du skulle kunna värma lite försiktigt med en värmepistol också Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser