ockelbokillen 0 Postad 27 April , 2007 Har en mercrusier 5,7 liter-93, den dör ibland när jag lägger i backen, eller går på låga varv, jag får ibland lägga i friläge och ge lite gas, vet inte om den blir sur och därför som den lägger av, annars när jag ska iväg och startar den så går den bra på tomgång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 27 April , 2007 hur mycket varv är tomgången på? Varför den dör när du slår i backen är för att när du lägger i växeln så kopplas 4 cylindrar ur via växelplattan om du har thunderbolt tändning.då orkar den int när den vrider runt proppen,förmodlgen ligger anten tändningen lite fel eller för låg tomgång samt så kan blndnings skruven vara felställd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ockelbokillen 0 Postad 27 April , 2007 Vilket är bäst att börja med, tändning, tomgång eller blandning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 1 Maj , 2007 Jag gissar på skit i ett tomgångsmunstycke! Testa att göra rent förgasaren först. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ockelbokillen 0 Postad 1 Maj , 2007 Hur mycket vågar jag ta isär utan att riskera nått, kan jag ta ur munstyckena? eller räcker det att bada förgasaren i kristallolja och blåsa rent kanaler, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ss2100 0 Postad 2 Maj , 2007 Hejsan hade samma problem med min (merc 5,0) det är troligtvis nedre växelvajern som börjat haka upp sig, bara att byta (blir värre efterhand) ett standardfel på alphadreven... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser