Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
Fille

Byte av skrovbelädnad i ruffen??

Rekommendera Poster


Hej!

 

Håller på att byta skrovbeklädnaden i ruffen, har tagit bort den gamla typ plysch med skumgummi på baksidan, har lyckts få bort nästan allt men det är mycket limrester kvar, behöver tips ang. bortagning, eller är det onödigt jobb, borde väll funka att limma den nya över? någon som har erfarenheter av detta..

 

Vilken sorts ny beklädnad ska man välja? med skumgummi eller den andra sorten de säljer... För och nackdelar.

 

Tacksam för svar/Philip

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ösersjökompaniet säljer liknande sea ray orginal matta för takbeklädnad.

Tycker att det passar bättre än det plastiga 70tals stilen 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

lägg i marin matta på väggarna den möglar ej och är rätt lätt att forma ,sätts med kontaktlim,jag har satt i i 3 st båtar och det är absolut bäst enligt mig.dels så blir det inte lika kallt från skrovet,plasten är kall och fuktar.

Hur du tar bort limmet,det fins bara etyt bra sätt tyckerjag,använd en slip rondel och sätt på en slipskiva för sten,allstå den som har liggande slippapper ser det ut som det funkar kanon,men se upp för den fräser av rejält.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, vad menar du med marin matta? är det den sorten utan skum, lite mer gummiaktig. Ar den känligare emot ojämnheter i underlaget än polyeter/skum modellen? 

 

Ang limmet så har jag kört vinkelslip med stålborst rondell,funkade riktigt bra,förutom att just en del lim blir kvar. Frågan är om det verkligen är nödvändigt att avlägsna allt lim, sitter ju som berget, någon som har prövat utan att göra kliniskt rent??/Philip

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...