erikh 0 Postad 26 April , 2007 Hej Har precis köpt min första större båt begagnad och tror det är lämpligt att någon rutinerad går igenom motorer och drev mm innan sjösättning. Har ni tips på någon bra och gärna billig sådan i (helst)Stockholm, Värmdö eller Göteborg? mvh Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joben 0 Postad 28 April , 2007 Vilken motor och drev har du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
erikh 0 Postad 1 Maj , 2007 Hej, Jag har två stycken 5L Mercrusiers (305) och alpha one drev allt från 1995. Motorerna har gått drygt 600h styck. Båten är en Larson 280 Cabrio. Egen usa-import. (behöver bla därav också hjälp att montera omformare för landström) mvh erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 1 Maj , 2007 Hej, Kanske inte riktigt är så bra tidpunkt för såna jobb just nu då många företag som pysslar med service/renovering av Mercruiser och drev troligen har ganska fullt upp. Man omöjligt är det säkert inte. Jag antar du har trailer el båtupptagningsvagn så du kan köra iväg båten till den som kan/vill göra jobbet? Egentligen är det väl inte svårare än så att man sätter sig ner med en lista över Mecruiser återförsäljare och ringer runt. Hade du hållt till i Karlstad hade jag sagt Bosses Marinservice, han är bra att ha och göra med. Stockholms- och Göteborgsregionen kan jag ej. Kolla även på boatlife punkt se för där huserar några marinmekar som kanske kan hjälpa dig. Kanske du kan kolla på Marinpowers hemsida, återförsäljare, så får du i alla fall en lista över de som säljer Mercury och i förekommande fall Mercruiser - de har rimligen serviceverkstad också. http://www.marinepower.nu/ /Bo Senast ändrad av bossee | 01 maj 2007 | 17:28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joben 0 Postad 1 Maj , 2007 Hej, Jag kan rekommendera: www.cm-bil-och-marinmek-ab.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
erikh 0 Postad 3 Maj , 2007 Tack för tipsen! Har dock ingen trailer vilket gör det till en fördel om serviceverkstaden är belägen nära vattnet... Skall ringa och kolla läget lite med de ni tipsat om. mvh erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser