nmop 0 Postad 26 April , 2007 Misstänker att gasol läckt ut i båten i samband med kranbyte. Hur vädrar jag ut gasolen? Förvinner den av sig själv? Hur lång tid tar det? /NP Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 26 April , 2007 Hej, Jag har för mig att det finns en gasolvarnare. Som varnar vid gasol leckage. Vet tyvärr inte hur det är med vädring. Lite känsligt läge. Har det läckt mycket? Du får väl öppna så mycket det går så att vinden hjälper till att vädra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 202 Postad 26 April , 2007 Gasol är en tung gas som lägger sig i de lägsta delarna av båten. Det gällar alltså att vädra ur kölsvin etc. Det lär även gå att pumpa ut gasen med en manuell länspump (dock inte elektrisk av uppenbara skäl...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ironique 0 Postad 27 April , 2007 Exakt. Eller öskar. (Ser skitdumt ut.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser