Mambo 75 Postad 25 April , 2007 Jag har en gammal Johnson 6 hr utombordare som i allmänhet går bra MEN gärna vill lägga av på tomgång/låga varv till ex. då man drar av gas för att lägga i växel. Någon som känner igen felet? Var ska jag börja? (tändstiften ser bra ut) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stilig_knubbis 0 Postad 25 April , 2007 Testa med attt blåsa rent förgasaren, till att börja med iaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 25 April , 2007 är det färsk soppa?? är det bara på låga varv den går dåligt?? har den varit vinterkonserverad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mambo 75 Postad 27 April , 2007 Samma problem fast bensinen är färsk. Jag har inte gjort någon speciell vinterkonservering, motorn står inomhus i varmgarage. Och som sagt -den går dåligt på låga varv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MagplasKE 0 Postad 27 April , 2007 Kolla spjällen för luft/bränsleblanding, får intrycket av att åtminstone min johnson 6hkr får för mkt bränsle och för lite luft på låga varv eftersom den ryker så mkt, detta kan också ha att göra med skit i luftintaget eller förgasaren. Eller också får man acceptera motorns egenhet och använda årorna vid tilläggning, kanske enklast så om man som jag har motorn på en liten jolle. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser