Chelios 0 Postad 24 April , 2007 Jag har sett en Ockelbo 19 på annons. Det var en styrpulpetare med en 140 hk OMC. Vad är det för båt? Jag har sökt och sökt men inget hittat! Finns det nån som vet nåt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stabb1 0 Postad 25 April , 2007 Hej! Har du prövat på www.ockelboklubben.com Hälsn. Kent Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chelios 0 Postad 26 April , 2007 Jag har tittat på deras hemsida men det stod inget om en Ockelbo 19. Börjar undra om säljaren vet vad det är för båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ebzet 0 Postad 26 April , 2007 Såg också den på blocket. Antingen så gjorde det några B19 men det är ju inte ofta man ser dem eller så har det varit en HT19/DC19 som någon har byggt om en gång i tiden och därför nu kallar den bara 19 På det mindre båtarna, exempelvis 16-fotaren så betydde de olika bokstäverna: T16 = Daycruiser B16 = Styrpulpet HT16 = Hardtop Hoppas det kanske hjälpte något Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser