Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
Talla

koppla in trimlägesgivare

Rekommendera Poster

Hallojsan! Snart sjösättning å tänkte få min trimlägesgivare inkopplad på mitt volvo penta SX drev. Motorn är en Vp 3.0Gs 135Hk.

Någon som är duktig på detta område??

Tacksam för svar! smiley-smile.gif\

Mvh Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoj igen!

Säkert kan du mer än jag.. smiley-smile.gif\

Inga delar är nya utan har haft motorn urlyft under vinter pga ett oljeläckage som nu är ordnat.. problemet i fjol var att när man slog på tändingen så ställde sig trimmätaren på max och stod sedan orörlig där oavsett hur man trimma drevet.. vad kan vara galet? är det ett inkopplingsfel?

Mvh Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har själv haft exakt samma problem... det var givaren i drevet ( den med en liten hävarm) som hade gett upp och jordade kortslöt hela tiden, varpå mätaren slog i botten..

jag bytte givare och problemet löste sig.

Beroende på båt är det olika svårt att få kabeln från givaren igenom skrovgenomförningen... är fortfarande motorn ur så byt innan du lägger i motorn = mkt lätt att komma åt. Kabeln går igenom på samma ställe som Powertrim ledningarna.

för att hitta givaren ( vet inte om du vet var den sitter) så sväng fullt babord och titta på upphängningsplattan som sitter mitt emellan skölden och drevet.

Senast ändrad av RCarlsson | 27 april 2007 | 08:15

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tjo!
ok jag har hittat den, var din dyr? har du också sx drev eller ett liknande?
har fått höra att det ska vara ett h-l- te  att justera in den så att det stämmer med mätaren, inget du märkte av?
mvh johan 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...