Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
Trissorange

Svänghjuls mutter

Rekommendera Poster

Hej

Nu har jag äntligen plockat ihop min motor Yamaha 20hkr 70-talare. Men när jag skulle montera svänghjulet så märkte jag att svänghjuls muttern gett sig. Alla andra bultar i motorn verkar ha standard M gäng men inte denna mutter har jag märkt efter idogt testande. Nu undrar jag om det finns någon här som vet vad det är för gäng på muttern och var man kan få tag i en sån?????????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar vara fingängade grejer på sådana ställen, mät gängan och kolla ifall det är jämna mm, mät stigningen så gott det går kolla med Bulten, dom har det mesta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du provat att fråga vid någon Yamaha reservdelshandlare, de har delar till äldre motorer änn man tror.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen

Ja jag skall testa att mäta gängorna men det blir väl lite som mellan tummen och pekfingret men ibland har man tur. Jo jag har testat de flesta Yamaha verkstäder här runt omkring och de är konstigt nog rätt vilje lösa att gå ut på lagret och kolla i några lådor. Är rätt trött på dem för tillfället för de vill ju skruva dit muttern själv för 400kr såklart.

Tackar för hjälpen:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp en gängstigningsmätare.Den ser ut som en blandning mellan ett bladmått och en kamm,dvs du mallar av stigningen.Borde inte kosta mer en 50-75 kr.Det finns minst två varianter,den ena för tum den andra för millimeter.Ska du fortsätta å mecka själv å leta gängor är det en ganska liten kostnad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

brukar va gängat åt fel håll,, hehe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...