JasonFire 0 Postad 23 April , 2007 Jag skulle behöva ta borg min gamla bottenfärg på min Draco. Har hör att det inte går att blanda olika färger och vet inte vad det är för något som sitter på min. Finns det någon som vet det bästa sättet, (förutom att slipa)? Är rädd att gelcoaten skall ta stryk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 24 April , 2007 Man kan blanda kaustiksoda med tapetklister och stryka på, vänta några minuter och sen använda högtryckssprutan. Sök på bottenfärg på forumet för mer tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westman 0 Postad 24 April , 2007 Hej! Du behöver såvitt jag vet inte ta bort den gamla färgen. Du kan istället måla på en primer ovanpå den gamla färgen och sedan är det bara att stänka på den nya. Jag använde Biltemas primer, tror det var artnr 36-353, och den var otroligt lättarbetad - gick på ett kick att lägga på den. Jag använde pensel, men det går nog att rolla också. Det är ju inte så noga med finishen, annan färg ska ju täcka... Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 24 April , 2007 Jag hyrde in en blästerfirma och blästrade ren min storebro 34 in till gelcoaten, kostade 3200:- sedan var det bara på med ny epoxiprimer och bottenfärg. Klart värt pengarna tycker jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hulten 0 Postad 24 April , 2007 Vem blästrar en 34 fotare för 3200:- ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser