Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
Anders_Apelgren

Solskyddsfilm, någon som har erfarenhet?

Rekommendera Poster

Hej, Jag funderar på att solskyddsfilma alla rutor i en kabinbåt dels pga av värme men också som insynsskydd. På bilar får man efter vad jag förstår inte filma framrutor (pga sikt antar jag). Är det någon som har erfarenhet av detta, blir det sämmre mörkersikt tex. Vad tycker ni blir det för limosinbetonat, obra att inte se föraren osv. Tacksam för kommentarer....

Hälsningar,

Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter lite korkat att tona dom rutor man tittar genom när man kör!

Men kan man lägga sig för ankar så fort det börjar skymma eller bli dåligt väder så går väll det också!!

Övriga rutor blir nog bra att tona

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jag har gjort detta på några bilar och visst blir det sämre mörkersikt. Spara framrutorna och sidorutorna för din egen skull, resten kan du lägga film på. Finns ju lite olika sorter som färger, mörkhet eller spegeleffekt. Se bara till att rengöra noga innan filmen läggs på, minsta dammkorn gör att det blir en liten prick där filmen inte får kontakt med rutan. Ett riktigt pilljobb. Eller lej bort till proffs. Lycka till.

Hälsn. Kent      

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Gjorde detta på min tid. Bay 2455 på sidorutorna, blev riktigt bra och sikten försämras inte ut så mycket som man kan tro, dock syns det ej in.

http://www.baylinerownersclub.org/gallery/album247

Använd film av högsta kvalitet, annars blir den lila med tiden.

Mvh

/Persk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...