Gå till innehåll
fredag 17 januari 2025
henkeson

Laga trasig tilt på Johnson utombordare från 80-talet

Rekommendera Poster

Hur skulle ni gå tillväga för att laga en trasig tilt på en 70 hk Johnson från mitten av 80-talet?

Det händer inget som helst när jag trycker på reglagets tilt-knapp, och jag vet inte när den fungerade senast.

Efter att jag kontrollerat så att tilt-motorerna verkligen får ström, så antar jag att nästa steg är att byta dessa motorer?

Varifrån köper man lämpligen nya sådana?

Något annat som brukar krångla på gamla tiltar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har samma problem som du, powertrimmet vill inte funka på min 70 hk Johnson (1979). För mig klickar det bara när jag trycker på reglageknappen. Har provat att koppla motorn direkt till batteriet, men det hjälper ej. Ska plocka bort powertrimmotorn på onsdag och köpa en ny till helgen. Jag köpa en på www.startmotor.se/Category?categoryId=61472769&categoryName=Elmotorer etc./Powertrim Motor

Finns även att köpa på http://www.marinhallen.nu/

/Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad betalar du för den?

Brukar man behöva några packningar i samband med tiltmotorbyte?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det är den jag tror jag ska ha så kostar den 1585 kr. Men bäst att kolla nr på motorn innan jag slår till.

Vet inte om man behöver några packningar, är första gången jag mekar med en båtmotor. Så om det är någon annan som vet eller har några tips på vad man ska tänka på vid byte av powertrimmotor så är jag också intresserad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte en ny tiltmotor idag. Det ingick en packning. Nu återstår bara att montera den och testa! Misstänker att jag måste fylla på lite olja i systemet och sedan lufta det. Vet inte riktigt hur det går till, är det någon som kan berätta?

/Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...