AudiTQ 1 Postad 23 April , 2007 Hur kändes det för er som haft en mindre båt och sedan bytte upp er till en större båt i 23-24 fots klassen ? Var det det en jobbig och ovan omställning ? Tänker väl på hur det blir i framtiden när man byter till en större båt. Jag har dock kört farsans och brorsans stora båtar utan några problem men det känns ju ändå lite nervöst liksom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Musik 0 Postad 23 April , 2007 Jag bytte i höstas från en liten kabinbåt på 18 fot med utombordare till en 25 fots snipa. Det mest påtagliga är väl när man ska ut och in på olika hamnplatser. Det var inga som helst problem med utombordaren men väldigt besvärligt med snipan. Jag måste öva ordentligt innan båtsäsongen börjar på allvar med övernattningsturer till Danmark. /Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 23 April , 2007 Det är just det man är lite nervös över, när man ska in o ut på olika hamnplatser. jag tänker hur som helst öva jättemycket. Lite skillnad att lägga till med en Buster RS på 4.5m x 1.90 än en båt på 7 x 3 meter :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 23 April , 2007 Det känns lugnt och stadigt. Man får lugna ner hastigheten på sina manövrar vid tilläggning och tänka lite framåt. Man lär sig också efter första misstaget att man inte kan stoppa ekipaget med handkraft stående på bryggan om man kommer in lite för fort. :-) Lugn och fin gäller alltså. Nu har jag drev baktill så det är inget problem att vända runt båten som jag vill. Kan tänka mig att det blir besvärligare med rak axel och ett litet roder som knappt styr vid backning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser