Nyborjare 0 Postad 23 April , 2007 Hur fixar man det bäst, vad jag förstår så när man sätter den på en bil så fungerar plåtkarossen som en viktig del av funktionen , det är ju viktigt att man har bra kontakt med plåten, hur gör man då i båten ? fungar det ändå ? iofs är det ju mycket bättre mottagning av radiovågor över sjö än över land. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_d 0 Postad 23 April , 2007 Själv har jag bara en vanlig bilanten liggande i ett sidofack. Ingen håltagning eller montering alltså. Funkar alldeles utmärkt långt ut i ytterskärgården. Det är väl strängt taget bara att prova sig fram. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 23 April , 2007 Har samma här, funkar kanon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
d88-jwn 0 Postad 23 April , 2007 Om du har en VHF-antenn kan du sätta en s.k. splitter för att kunna använda den till både vanlig rundradio och VHF. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
freddie1 2 Postad 23 April , 2007 Jag satte nyligen upp en s.k. T-antenn (ca 1,5 m lång) på insidan av skrovet med smältlim, har skrivit om det i en annan tråd. (Jag vet inte hur man länkar...) Fick supermottagning. /Freddie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Musik 0 Postad 23 April , 2007 Jag har också en vanlig billig bilantenn från Biltema undanstoppad längs skrovsidan, funkar kanon! /Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser