cale 0 Postad 22 April , 2007 Hej Jag har en AQAD40A med 280 dp drev och har farit runt med fettsprutan idag och försökt få in fett i nipplarna till drevet.... Jag hittade då en nippel som hade en förlängningsslang påsatt och denna nippel ser man mellan motorn och drevet på (om man hänger över motorn och tittar ner till vänster om luftburken. Nippeln sitter på motorn precis innan motorn träffar drevet och jag hittar den INTE i handboken och då jag i min enfald trodde det var nippeln till drevet så fick den lite fett och nu kunde det vara bra att få veta vad den är till???///jb Senast ändrad av cale | 22 april 2007 | 20:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 22 April , 2007 Genom den kan du smörja lagret för utgående axeln; Den axel som ibland kallas primäraxeln och har splines på drevsidan. På min AQAD41 finns det i original bara en skruv, som jag har ersatt med en smörjnippel. Troligtvis samma sak på din motor. Mvh/Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
passe24 0 Postad 24 Juni , 2008 Hej Minns någon av er vad det är för typ va gänga på den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser