AudiTQ 1 Postad 22 April , 2007 Vilken av följande amerikanska båttillverkare anser ni är bäst ? 1. Sea Ray 2. Bayliner 3. Chris Craft Personligen tycker jag inte Bayliner verkar så dåliga som många påstår- brorsan har en 2655 och den har aldrig strulat. Kul att höra vad ni tycker! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 22 April , 2007 den bästa amerikananre är Four Winns. Den fick även bäst i test av alla amerkanska märke ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 22 April , 2007 Aha, där ser man. Dom står väl rätt högt i pris ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 22 April , 2007 OJojoj.. Eftersom jag har en Bayliner själv som faktiskt inte krånglat eller gått sönder än så får jag laa klassa den som en Bra båt för rimliga pengar... Men att säga att Alla båtar av d märket skulle vara ett helt ofarligt köp är fel. Lika fel som d är att säga att alla nimbusbåtar skulle vara utan fel och helt underhållsfria.. Alla båtar behöver vård och service för att leva länge.. Och då spelar d ingen roll vad d står på sidan om båten ser ut som träskmonstrets återkomst eller liknande... Jag kan inte säga att Något av märkena skulle vara bättre än något annant. Bayliner är snäppet billigare än Både Sea Ray och Chris craft men d e oxå allt. För mig så spelar d ingen roll vad d e för märke på båten så länge den uppfyller mina önskemål... Bayliner hade rätt planlösning, rätt pris, bra gång i sjön och ok kvalitet för mig.. Där av mitt val av båt.. D e lite vad man själv tycker e rimligt, och som passar behoven man har.. Motorer Drev etc är ju i d stora hela samma konstruktion i alla Jänkebåtar.. Allstå en V8 med tillhörande Aquadrev.. Sedan om d står OMC VP eller Mercrusier på motorn gör inte så mycket, huvusaken är att den fungerar som den ska.. Samma jäller Båtmärken d är i stort samma konstruktion där med..Allstå mycket plast många mugghållare storbadbrygga mattor överallt osv.. Sedan om d står Sea Ray Bayliner eller Chris Craft på sidan kan kvitta. För d e inte mycket som skiljer bara planlösningen och designen... OK vissa tycker att Glastron mfl är ett Finare märke en tex Bayliner och Sea Ray. Men d e inget att hänga uppsig på. !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 22 April , 2007 jag tycker Chris Craft gör grymt snygga båtar och märket är iallafall i min umgängeskrets ett snobbmärke men jag är ingen snobb så det är inte skälet till att jag gillar båtmärket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 22 April , 2007 Då är d bara att börja leta efter ett fint och välvårdat ex. Så får du en toppenbåt... !!!MVH REXCO!!! Och lycka till!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 22 April , 2007 Fast, dom e rätt dyra alltså. Vi får se!:-D Gillar att det sitter Volvo Penta i en del av modellerna. Tyvärr dyrare reservdelar men jag har bekanta som jobbar med VP motorer och drev. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 22 April , 2007 Jepp d kostar att ligga på topp vettu!! Annars får man åka Bayliner.. Ok då e ju inte service etc något problem.. Om d e ett Vp dp (duoprop) drev så tror jag du kommer att bli helnöjd mycket lättare att manövrera än ett alpadrev med singel prop.. Nästa båt för mig blir def en med dp drev.. !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 22 April , 2007 hehe det gör ju det!!! fast din Bayliner modell är ju inte en som vem som helst har råd med ;-) Nej, det är ju en fördel. Tror dock inte att VP är bättre än Mercruiser när det gäller kvalitén dock....dom e nog lika bra faktiskt- rätta mig om jag har fel :-D ..fast diggar skarpt Duoprop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 22 April , 2007 Amerikanska tester ger jag inte mycket för..svårt och säga vilken som är bäst..dom byggs ju på samma sätt nästan alla jänke båtar..four winns har ju oxå haft problem med kvaliten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 22 April , 2007 Då kan du välja en båt med Bravo 3 drev då Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 22 April , 2007 Visst, men en båt som har Bravo 3 passar inte min budget...det sitter Bravo 3 på nyare båtar.....har man tur så kan man hitta en äldre båt som någon bytt drev på till Bravo 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 22 April , 2007 Bravo3 är dyrt att fixa med ...AlhpaOne G2 är lätt mekat !!! Allt hänger på hur mycke du ska göra själv på drev och motor , eller hur !?!? Ju enklare konstruktioner ,(förgasare istället för EFI MPI ..) ju lättare att fixa själv eller hitta någon som hobby mekar ...! Du har ju titta på båtar i massor nu , så du borde vara påläst vid det här laget . Vad är det som är så svårt med båt ??? KÖP MED HJÄRTAT , OCH BETALA MED FÖRNUFT !! BÅTAR KOSTAR ALLTID PENGAR RÄKNA MED DE ! //JSR Senast ändrad av Jocke-SeaRay | 22 april 2007 | 19:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 22 April , 2007 jag vet, har tittat massor. Men jag älskar att lära mig nya saker och har lätt att ta åt mig information. På så sätt så vet man ju mer när man köper båten och på så sätt minskar risken för att köpa en båt med fel. Det som är svårt att att hitta nån man gillar- men jag har en på G. Lanserar väl det här på MG om det blir affär ;-) Så slipper ni mitt tjat om olika märken å så :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 23 April , 2007 ):)) Smaken är som baken... Lycka till! Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 23 April , 2007 Chris Craft 24 CC - grymt snygg!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 23 April , 2007 Någon svensk båttidning testade 24-26 fotare för något år sedan och kom fram att Bayliner vann det testet. En sak de gillade med Bayliner var att de hade överlägset ljusast inne i ruffen = mycket fönster (jaja ventiler heter det på båt). Båten ovan har inte mycket ljus in i ruffen vad det ser ut... Generellt råd är att skicket, skicket och skicket avgör vilken begagnad båt som är bäst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dackeman 0 Postad 29 Maj , 2007 Det är väll inget fel på någon av dessa båtar. Har skälv haft en gammal Chris Craft grym båt! Har nu en Sea Ray 268 sundanser. Det enda jag hört är att Bayliner har ett tunnare skrov (mindre antal lager glasfiber) men om detta är sant vet jag ej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 29 Maj , 2007 Bayliner är kända för och ha bra skrov.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bar190 0 Postad 29 Maj , 2007 Om man vill vara lite traditionell är väl rangordningen: 1. Chris Craft 2. 3. Sea Ray 4. Bayliner Eller nåt i den stilen, sen tvivlar jag på att det är någon större skillnad på kvalitet osv, snarare varumärken som skiljer sig i pris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 30 Maj , 2007 Vikten på en plastbåt brukar kunna ge en vink om kvaliten. Känner i övrigt inte till amerikanarna utom att det ligger en 80-tals 4Winns bredvid mig i hamnen - ser fin ut. Trevlig båtsommar - nu kommer värmen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stratto 1 Postad 11 Januari , 2009 öppnar en gammal tråd. eftersom jag har en four winns så är ju dom bäst !! fast och andra sidan så har jag ju inte haft någon annan jänkebåt men jag tittade på en bayliner -88 för många år sedan inredningen var ju inget att hurra för inte heller rutorna eller beslagen men snygga va dom tyckte jag då i dag är dom säkert bättre och många har ju säkert piffat upp sina båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser