Gå till innehåll
lördag 21 december 2024
iBoat

L-soffa Bayliner 2355

Rekommendera Poster

Hej!
Jag behöver byta alt. klä om L-soffan. Vet någon var man kan köpa en ny?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!!

Jag klädde om min förra året.. Kostade ca 1500:- med tyg o allt.. Hur illa e d med soffan e d solsprickor? eller e den helt slut?? E d bara dynan som behöver bytas eller behövs ryggstödet oxå kläs om?? I så fall blir d litedyrare. Hade planer på att klä om hela min soffa d skulle kosta ca 3500:- ink allt..

Måste ju finnas någon i närheten som kan klä om en dyna till ett rimligt pris??? Att köpa en ny soffa blir nog dyrare d e i såfall om man tittar lite på USA marknaden så kanske d finns något.. Men jag hade först undersökt möjligheterna att klä om soffan..

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena Rexco!
Ja, det blir nog att klä om den. Soffan är helt slut, sprickor och missfärgning. Ryggstödet behöver också göras om.
Klädde du om den med tyg eller galon? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallåj!!!

Jag e inte helt säker på vad tyget hette, men d skulle tyderligen vara något slags galontyg om jag fattade d riktigt .. Rättså tåligt verkar d vara oxå.. Inte så kunnig på detta området d var därför jag lämmna bort grejorna till någon som kunde. Men tyget skulle enligt uppgift vara ganska vanligt i marina sammanhang.. Ska ta någon bild på soffan någon dag.. 

Verkar vara rättså vanligt att just L-soffans tyg ger upp.. Hmm sitter just nu och funderar på dom små sprickorna i lacken under vindrutan.. Dom börjar irritera mig lite faktiskt.. Blir nog till o skruva av rutan iaf och slipa o lacka om.. Usch vicket jobb haha... 

!!!MVH REXCO!!! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klädde du om dynan själv ? eller lämnade du den till nån firma ?

mvh

Audi

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag lämnade in d till en firma.. D här med symaskin nål o tråd e inte min starka sida haha2.gif\.. Hade väll sett ut som en voodoo docka eller nått om jag hade gjort d hehe.. Men tycker inte 1500:- va så farligt iaf..

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...