beppo 0 Postad 21 April , 2007 hej! jag har hört att om man har en trasig impeller så kan de komma upp kylvatten i cylindrarna, kan någom förklara för mig hur de går till ? MVH beppo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 21 April , 2007 låter konstigt, har aldrig hört talas om det fast det kan ju vara så att har fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
beppo 0 Postad 21 April , 2007 jo de e klart .. men de var så att ja hörde de från en mercurymekaniker så han borde nog veta vad han snackar om, men han berättade dock aldrig vad som gjorde att den kunde skära Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 21 April , 2007 Låter snarare som att det blir brist på vatten så motorn värmeskär. (Nyper) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
beppo 0 Postad 21 April , 2007 nej de var att det kom upp vatten i cylindrarna på något vis. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 21 April , 2007 men vad har det för betydelse om impeller är trasig kylkanalerna är vell som samma om inte nåt blad från impellern har fasnat, men den kan vell inte ha sönder kylkanalerna så att vattnet kommer in i cylindrarna. Men om impellern är trasig så får man ju inte upp så mycket kylvatten, då är ju risken änu mindre att vattnet kommer in i cylindrarna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
beppo 0 Postad 22 April , 2007 jadu om ja tänker efter så har ja för mig att han sa nått om att de följer drivaxeln upp på något vis, att om impellerns går sönder så läcker de ut vatten från impellerhuset och slungas upp av drivaxeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
beppo 0 Postad 23 April , 2007 är det någon som har kunskap ang detta ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 181 Postad 23 April , 2007 Fråga din Mercury-meck - han verkar ju veta besked! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 23 April , 2007 Tror nog din mercury mek skrattar gött nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
beppo 0 Postad 24 April , 2007 njaa de är lite svårt att få tag på honom träffade han på båtmässan och jag har ingen aning vad han heter men ja har tänkt att ringa till nån mercury mek nu i veckan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 25 April , 2007 min impeller pajade de som hände för mig var att tändplattan smällte,,, för att de inte kylde Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser