FinnSpeed 0 Postad 21 April , 2007 Såg en annons på Blocket http://www.blocket.se/vi/11648920.htm?ca=1_7_s Jag har inte tänkt köpa båten, bara lite allmänt nyfiken. Är detta en Bayliner och i så fall vad heter modellen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tronnberg 0 Postad 22 April , 2007 Enligt vad jag kan hitta på Bayliners hemsidor (Amerikanska, Svenska osv) har dom inte under överskådlig tid tillverkat styrpulpetare. Ngn annan som vet? Per Trönnberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 22 April , 2007 tittade runt lite och hittade inget heller om att byliner skulle bygga styrpulpetsbåtar. det kanske är ett hemmabygge på ettt byliner skrov Senast ändrad av van_duung | 22 april 2007 | 17:14 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 22 April , 2007 Bayliner har tillverkat styrpulpetare vid namnet Trophy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
janandersson 0 Postad 23 April , 2007 Bayliner har/hade en serie båtar som marknadsfördes under namnet Trophy, alla med utpräglat fiskestuk. Möjligen är Trophy avsöndrat som eget märke numera, hittar nämligen ingen referens till Bayliner på Trophys sajt www.trophyfishing.com. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 23 April , 2007 jo Trophy är ett eget märke precis som Meridian Yachts som tillverkar de stora båtar Bayliner hade förr Och allt ägs av Brunswick som måste vara världens största tillverkare av båtar och motorer där de flesta är släkt, Bayliner, Sea Ray, Haterras, Maxxum, Meridian, Sealine, Baja, Trophy, Boston Whaler, Princecraft fishing, Uttern, Örnvik, Valiant, Quicksilver, Savage, Sea Boss, Sea Pro, Triton, Albemarle, Arvor, Bermuda, Crestliner, HarrisKayot har samma ägare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kpmb 0 Postad 23 April , 2007 Jo Visst är Trpohy ett eget märke, men tidigare var detta endel av Bayliner. (Bayliner Tropy) som var en viss modell inom bayliner serien. Numera är Tropy och Bayliner 2 märken som har lika mkt gemensamt som alla övriga ägda av Brunswick. Men troligen inte svar på frågan.... Bayliner tillverkar ju idag Bayliner 197, som troligen är det närmaste man kommer en styrpulpet. Finns troligen även ett stort antal (tidigare modeller) Före 1985 som inte alls fanns represeenterade på vår marknad. Men jag kan tyvärr inte hitta något om just den modell du nämnde. Prövat att fråga säljaren? kanske kan ge oss ett snabbt svar om han bara satt dit dekalerna själv..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scantic465 0 Postad 23 April , 2007 Hej, Tack för tipset. Jag är ute efter en ny styrpulpet. Den jag har är mycket flatbottnad och slår väldigt i lite högre sjö. Jag skickade ett mail till säljaren och fick några fler bilder. Han säger att båten är en Bayliner, licenstillverkad i Norge, någon modellbeteckning hade han inte. Motorn är från -86 med få gångtimmar. Båten är ca 5 meter Jag frågar samma sak som trådskaparen, är det en Bayliner? Licenstillverkar de dem Norge? Båten ser ju väldigt fin ut på bild men jag har 80 mil upp dit för att se på den. Senast ändrad av Scantic465 | 23 april 2007 | 15:45 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tronnberg 0 Postad 23 April , 2007 Är det samma norrmän som licenstillverkade Volvo Sonett med 6 förgasare? Per Trönnberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neth 0 Postad 23 April , 2007 sonett var en saab Senast ändrad av neth | 23 april 2007 | 20:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
keihin 0 Postad 23 April , 2007 Precis! Så förmodligen var det dom! Om det är en Bayliner borde den väl ha nån form av tillverkningsnummer/serienummer? En så pass stor tillverkare borde väl ha använt sig av sådant även för 20 år sedan? När jag tittar närmare på bilderna verkar det ju tom. sitta en skylt till vänster i motorbrunnen? Senast ändrad av keihin | 23 april 2007 | 20:42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 23 April , 2007 nyfiken som jag är har jag letat vidare på nätet och hittade denna båt bland medlemmarnas båtar, En Beaver 470. Djävligt lik Baylinern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser