loken 0 Postad 20 April , 2007 Hej! Jag har ett cobra drev på min Bayliner 2455-88 på avgasbälgens undersida är det snitt påvarje varvska det vara så? det verkar vara orginal. Stefan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 20 April , 2007 Japp! Helt rätt. Det ska vara så... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RCarlsson 0 Postad 21 April , 2007 jodå, och det är för att hålla det fritt från havstulpaner på insidan.. alltså runt bälgarna och alla ledade delar där till styrningen. det är först på senare år som bälgarna har dessa snitt.. På min båt var det täta avgasbälgar, men så bytte jag för några veckorsedan och fick denna förklaring av marinan jag handlat av. /R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loken 0 Postad 21 April , 2007 Hej! Tack för svaren då vet jag.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 24 April , 2007 Skälet till att bälgen är öppen på undersidan är att släppa ut övertryck innan det gå ut genom drevet. Hade samma fråga tidigare och har forskat i ämnet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser