Nyborjare 0 Postad 20 April , 2007 Spelar det någon roll om jag kopplar 2 högtalare ( vänster/höger) på främre eller bakre högtalarutgångarna ? det är väl samma information i båda ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forever_young 0 Postad 20 April , 2007 Det spelar ingen roll,men vanligtvis använder man den främre utgången. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelcoater 0 Postad 20 April , 2007 Jag hade loss stereon i mitt nyförvärv och såg att alla fyra högtalare satt i samma utgång, två klena trådar som gick från utgång till högtalare, vidare till nästa högtalare osv. Hur stor inverkan har det på ljudkvaliten? Som annars e rätt skaplig tycker jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 20 April , 2007 Risken finns att slutsteget i sterion pajar. Normalt klarar en bilsterio högtalare på 4ohm om du sedan paralellkopplar denna högtalare (från plus till plus på nästahögtalare) halveras ohmtalet dvs 2 ohm osv. Om högtalarna har ett högre ohmtal tex 8ohm går det bra att paralell koppla 2st högtalare på varje utgång = 8/2=4ohm Vid för lågt ohmtal kan ljudkvaliten bli försämrad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser