Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
Gäst johan

Ibiza båtarna

Rekommendera Poster

Gäst johan

Hej på er! Jag undrar vad ni här på forumet har för erfarenheter/åsikter om de norska ibiza båtarna? www.ibizaboats.no Jag för nämligen diskussioner med dem om ev agentur för stockholms området..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Crille

De bekanta som har haft tidigare versioner av Ibixa-båtarna har varit väldigt nöjda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Bo

Hej, Såvitt jag sett, läst och hört är det kvalitetsbåtar (som de flesta norska båtar). Står i Vi Båtägare nr 4 2003 (sid 46) att Yamarin och Ibiza ev skulle ha nåt samarbete, åtminstone i Finland för den finska markanden. Om så blir fallet även för den svenska marknaden lär du få hård konkurrens av bl a de Yamaha Center och andra marinföretag i Stockholmsområdet som säljer Yamarinbåtar och då rimligen också även Ibiza. Du bör nog undersöka hur detta blev eller blir för den svenska marknaden innan du startar ditt projekt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Bosse

Ibiza båtarna är fina båtar med hög kvalite. Just nu så finns det bara en enda återförsäljare av dem i Sverige. Caprice Marin i Gbg 031-292060. Jag kör visserligen själv Örnvik, men en mycket god vän till mig har en Ibiza.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst johan

Hej! Yamaha-center kommer inte att sälja Ibiza i Sverige, Yamaha-center i haninge har sålt/säljer ibiza, men inte aktivt, vi kommer att vara de enda som säljer Ibiza på ostkusten, till att börja med iaf, de kommer ev att skriva avtal med motorleverantör, kan bli yamaha, men de ska inte sälja båtarna..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har mycket goda erfarenheter av båtarna. Nu kan tyckas att jag är partisk då jag representerar Ibiza båtarna på västkusten men jag måste säga att kunderna som har köpt dessa båtar har utan undantag varit och är mycket nöjda.

Björn Persson

Kålviks Varv

www.kalviksvarv.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En liten bump!

Sett på blocket att det dyker upp båtar som heter Master Ibiza från början av 90-talet, är det samma tillverkare? Brukar stå i annonserna att de är från Norge. Ruskigt fina hur som helst!

Ex 1 - http://www.blocket.se/skaraborg/Master_570_Ibiza_34000650.htm?ca=10&w=3

Ex 2 - http://www.blocket.se/dalarna/Motorbat_Master_570_Ibiza__175hk__Daycruiser_33715524.htm?ca=10&w=3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...