Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
Humlan

Selco osänkbar ??

Rekommendera Poster

Jag är för tillfället båtlös och blocket går varmt hemma på datorn i jakten på nytt fartyg. Nu har jag fastnat för sol och bad-klassikern Selco Rival men mitt säkerhetstänkande viftar med varningsflagg.

Min fråga till detta allvetande forum: Hur säkert är egentligen ett plastbadkar från sent sextiotal?

Både crescent och ryds gjorde ju stort hallå kring sina osänkbara båtar i början av sjuttiotalet. Inget sådant finns att läsa från ovan nämnda märke.

Vad är kriterierna för att vara osänkbar? är det flyta vattenfylld med motor, vattenfylld med motor och last, kunna köras vattenfylld?

Är selcobåtarnas enda flytelement det förfärliga skummet under durken som var och varannan sportbåtsägare tvingats byta då det vattenfyllts?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag har en jofa,, från 70-80 o den funkar fint säker med,,, men om den e osänkbar tror ja inte tung motor på med-... om de e en selco sport,, så är min lika dan

Senast ändrad av Zer0 | 20 april 2007 | 17:50

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Har haft en selco rival mellan 67-91.

Toppenfin 60 tals båt,väl värd att köpa för rimliga pengar.

då talades om att båten var godkänd av det norska veritas, den hade dubbelbotten.

Hur vanligt att båtar sjunker? Det är en ren inomskärsbåt.

Köp båten  bär flytväst och simma iland om du går på grund.

hälsningar

bigl

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en Selco Rival. Den fungerar alldeles utmärkt. Det ända är att dem är ganska stötiga i vattnet när det är sjögång. Men när det är glans på sjön går den underbart

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...