PelleB 0 Postad 19 April , 2007 Jag har bytt motor från en Evinrude 91 till en Johnson 96. Det följde med kablage och toppreglage men jag vill använda mitt gamla sidmonterade reglage. Nu är problemet att det ju inte är samma kontakter på reglagen. Finns det adaptrar eller får man försöka skarva ihop dem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 19 April , 2007 menar du elsladarna eller gas/växel-vajern? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PelleB 0 Postad 20 April , 2007 Det gäller alltså elkablaget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 20 April , 2007 såg på min motor(evinrude 50hk) att det var skarvat med små sockerbittar på varje kabel. så att skarva ihop dom ska nog inte vara några problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 20 April , 2007 Se till att använda vattentäta skarvhylsor så blir det bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser