jaky74 0 Postad 18 April , 2007 Hej. Har en Sea Ray 268 med mercruiser 5.7 alfa drev. Förra sommaren reagerade jag lite på viss gnisslande under låga varvtal.Typ när man ska lägga till vid bryggan.Bara med växel i.Inget oljud under tomgång eller vid normal körning.Är det nåt lager tro som behöver extra översys eller bytas ut tro? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 18 April , 2007 Har du även fått nya vibrationer som kan ev. komma från akterspegeln ? ( i så fall , stödlagret ) // JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaky74 0 Postad 19 April , 2007 Nej.Jag kände inga vibrationer. bara gnisslandet i låga varvtal.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 19 April , 2007 Gnisslandet vid låga varv brukar vara generatorn som låter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danielgustavsson 0 Postad 19 April , 2007 För säkerhetsskull tycker jag du kan smörja stödlagret genom att pumpa in fett med kvalitet enl en marina! Annars tror även jag på generator, ev dags att byta kolen till generator? kostnad.. 20 kr?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser