Verne 0 Postad 18 April , 2007 Hej! Vid start efter vintern visar det sig att jag har ett stort vattenläckage vid det rör som går från vattenpumpen in till motorn, vid infästningen till motorn. Min fråga är nu hur detta är infäst, ser bara ut som det är nedstucket!? Finns där en gummipackning? Förra ägaren ser ut att ha tätat med silicon, vad tror ni om en sådan (tillfällig) lösning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chrsam 0 Postad 18 April , 2007 Röret är bara nedstucket, med en en gummipacking som tätning. Jag har själv satt dit en ny packning samt tätat med packning på tub för att vara säker. En ganska dålig konstruktion i min mening. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Verne 0 Postad 18 April , 2007 Ok, tack för info! Ska försöka täta det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 18 April , 2007 Silikon funkar bra. Hade samma problem, fast i anslutning till oljekylaren. Fick rådet av aukt. VP verkstad att täta med silikon om inte packningsbytet hjälpte (vilket det inte gjorde) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser