Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
Gäst Rolf Linde

Compis 97

Rekommendera Poster

Gäst Rolf Linde

Tacksam för lite ros och ris då jag funderat att köpa en Compis 97. Har tyvärr ej haft tillfälle att segla någon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Peter K

F´låt det skall vara Båtnytt 2004-01, dvs det nummer som är ute just nu!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Rolf Linde

Jag har läst det mesta av detta men skall naturligtvis inskaffa nya Båtnytt. Är däcket nåt problem att jobba på. Det står ju att det är lite bullig. Är scarndäcken tillräckligt breda (med tanke på att vi har 2 små barn)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Allan

Tänk på att det inte finns ett utrymme (för vuxen) att stänga in sig i och byta om eller så.... typ förpik med dörr, ganska jobbigt.! annars trevlig båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Ni kan nå sailguide´s båtfakta från maringuiden.se . Klicka på båtguiden sedan på sailguide. Ett test från Curt Gelin på Compis 97 finns snart att köpa på båtguiden (1-2 veckor)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst christer

Hej! Hade en Compis 97 i 18 år. Suverän seglare, mycket välbyggd, bra kölkonstruktion. 2 barn har vuxit upp i den. Hör gärna av dig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Rolf Linde

Det blev köp av en Compis 97 nyligen. Båten har Nr 102 och heter Ariette (Östhammar). Enl besiktningsmannen en mycket fin båt och jag instämmer. Det jag noterade var att akterkabinen kanske utrymmesmässigt inte är mycket att hurra för men man kan inte begära mer på denna båtstorlek. Så nu ser vi fram emot en jungfrutur. Troligt hemmahamn blir runt Västervik Okarshamn. Själva bor vi vid Helgasjön i Växjö men där är ingen mening att ha denna båt. Compis-ägare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Stig på Hammarö

Gratulerar till ett bra båtval.Har själv pluggen till 97`an.Min båt byggdes av compisbåtar och kappseglades en säsong under namnet Värmland,därefter tillverkades formarna på mitt skrov. Min båt har konventionell inredning dvs ingen akterruff. Dubbelkoj på stb under sittbrunnen och enormt stor salong.Motorn är monterad mitt i salongen med ett stort bord som motorhuv dessutom stort stuvutrymme under sittbrunnen som också kallas potatiskällaren. Kort sagt en toppenbåt med ett intressant inredningsalternativ

post-0-1394234273,9079_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2004-06-06 vid 08:23 skrev Gäst Stig på Hammarö:

Gratulerar till ett bra båtval.Har själv pluggen till 97`an.Min båt byggdes av compisbåtar och kappseglades en säsong under namnet Värmland,därefter tillverkades formarna på mitt skrov. Min båt har konventionell inredning dvs ingen akterruff. Dubbelkoj på stb under sittbrunnen och enormt stor salong.Motorn är monterad mitt i salongen med ett stort bord som motorhuv dessutom stort stuvutrymme under sittbrunnen som också kallas potatiskällaren. Kort sagt en toppenbåt med ett intressant inredningsalternativ

post-0-1394234273,9079_thumb.jpg

oj oj oj vilken fin båt, var det en variant av compis 97 sa du? eller är detta en one fit?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
15 minuter sedan skrev Salten:

oj oj oj vilken fin båt, var det en variant av compis 97 sa du? eller är detta en one fit?

Jag tror inte du ska räkna med svar, eftersom inlägget du citerar skrevs för sjutton år sen!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...