Verne 0 Postad 17 April , 2007 Efter många tips, från er på forumet och från bekanta, har jag nu äntligen lyckats få snurr på min B20. Sista knepet, vilket gjorde susen var att droppa lite olja i cylindrarna. Gissar stt detta borde tyda på relativt dåligt komp!? Dock uppstod genast nästa problem. Jag har ett rejält vattenläckage vid det kopparrör som leder från vattenpumpen in i motorn, just vid ingången till motorn. Jag kan dock inte riktigt se hur detta rör är fäst. Är det lött fast så att detbara är att löda igen eller är det helt enkelt nerstucket med nån gummipackning som tätning? Ser ut som att förra ägaren har lagat med silicon, är lite frestad att testa detta men gissar att många här skulle avråda mig!? Hoppas hur som helst på att någon vet hur det SKA sitta. Undrar också hur allvarligt jag ska se på det förmodade dåliga kompet? Att den tappar effekt förstår jag men bryr jag väl mig inte så mycket om, bara jag kan komma upp i 20 knop och skapligt enkelt dra upp en wakeboardåkare (båten är en Ryds Hajen). Finns det andra bieffekter, förutom effektförlusten? Ökar bensinförbrukningen? Tacksam för svar (återigen, måste verkligen säga att forumet varit till stor hjälp). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser