Tovew 0 Postad 17 April , 2007 Halloj Skulle vilja ta del av era erfarenheter när det gäller sea ray 250, formula PC 25 och four winns 245 vista. För och nackdelar. //T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 17 April , 2007 Hej igen! Ska försöka komma ihåg att ta lite bilder på stuvutrymmen nästa gång jag åker ut till båten. Om du tittar på prisbilden i USA så är en Formula 20-30% dyrare än en likvärdig Sea-Ray och betydligt dyrare än en Four Winns. Formulan är en bättre byggd båt med tveksam om det motiverar den stora priskillnaden mot tex en Sea-Ray. Jag är dock en sucker för kvalitet och gillar USA båtar och då är Formulan enda alternativet. Vad är det för årsmodell på den Formulan du är sugen på ? Här finns en länk på lite bilder på min gamla Formula.Kanske inte så intressat för dig då det är lite mer Race Stuk http://www.sos-stockholm.se/images/2005-frolanders-bat/index.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tovew 0 Postad 17 April , 2007 Det är en -85 //T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 17 April , 2007 har en kompis som köpte en four winns 70 horizon och det var inget fel på den inte ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 17 April , 2007 ..nä hä ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tovew 0 Postad 17 April , 2007 Hej igen Skulle vilja ha lite mer uttömmande(stavas det så?) information som tex stuvutrymmen. Helt enkelt för och nackdelar, för att det finns väl inte en båt som är helt perfekt? //T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 17 April , 2007 Har ingen erfarenhet av just 25PC från 85 men jag hittade denna länken hos Formula Försäljnings katalogen från 1985 http://www.formulaboats.com/documents/brochures/1985 Formula Cruiser Brochure.pdf Obs en ganska tung fil så det tar lite tid. Som jag ser det så har du två likande båtar med ungefär samma pris och skick så skulle jag ta formulan utan att tveka en sekund. Dock ska man tänka på att det inte finns någon generalagent för Formula i Sverige men det är en på gång från Finland. Fast även om du hade haft en Sea ray från 85 så är jag tveksam till att det finns grejor kvar till en så pass gammal båt. Till fördelarna! Välbyggda!!! ,går fantastiskt bra i sjön,en enastånde kundsupport som gör allt för att hjälpa dig.samtliga ritningar går att få på mail även om delen har utgått Gamla Formula båtar börjar bli poppis att renovera bland folk som inte vill punga ut med 400`för en Bertram och ändå vill ha en kvalitetsbåt. Fast om jag skulle råda dig till något nu så måste det bli skicket i relation mot prislappen med tanke på båtarnas ålder. Samt att du får klämma och känna tills du hittar den du trivs bäst med av dom tre båtarna. J.R Senast ändrad av Jolly-Roger | 18 april 2007 | 07:45 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Liptonse 0 Postad 18 April , 2007 Jag har en Four Winns 245 Vista (1989). Grymt nöjd med den fortfarande.Går riktigt bra i sjön och har bra med plats både inne och ute har allt man behöver, diesel värmare, toa, dusch osv.Min är dock ganska baktung (tror den väger ca 2.8ton) efterssom jag har dubbla motorer. Ett tips är att kolla om den har heltäckningsmatta. I såfall riv ut den fortast möjligt. Blev mycket trevligare när jag la trägolv i den. Men det gäller nog alla Amerikanska båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tovew 0 Postad 20 April , 2007 Undrar lite över kapell lösningen på formulan. På 25.an är det så att man inte lägger ner kapellet under körning utan lindar de på bågarna. Kan detta på något sätt bli irreterande tex ljusmässigt. //T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 20 April , 2007 ... ju .. de e ju viktigt .? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tovew 0 Postad 21 April , 2007 Jocke sea ray 23.26 en fredag kväll. Det kanske förklarar det intelligenta inlägget. //T Senast ändrad av Tovew | 22 april 2007 | 01:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser