ahaa 2 Postad 17 April , 2007 vad är skillnaden på dessa motorer? Nått med kylningen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 18 April , 2007 TMD=Turbo Marine DieselTAMD=Turbo Aftercooler Marine DieselHoppas jag mins rätt nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 18 April , 2007 aftercooler, ja jag har hört nått om efterkylning. Men vad kyls och hur och varför? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
umer 1 Postad 18 April , 2007 luften som trycks in i motorn av turbon kyls . kallare luft mer syre =mer effekt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 19 April , 2007 ahaa en laddluftkylare/intercooler alltså. Då borde den ha lite bättre ork. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 21 April , 2007 Låter lite konstigt bara efterkylare` en laddluftkylare kyler ju luften före Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 21 April , 2007 tror nog a inte är after cooler utan som i bilvärlden a står för air cooler. Blir rejäl efektökning om man får ner laddluften mot 40-60 grader. Bara man tvättar ut sin laddluftkylare märker man skillnad körde på min gamla valp med lågtrycksturbo och laddluftkylare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser