Gå till innehåll
lördag 08 februari 2025
batfixaren

Nu går den igen! Måla om lite billigt?

Rekommendera Poster

Jajjamen! Nu har jag fått igång den gamla utombordaren, med lite hjälp från alla galna båtägare på maringuiden! Efter att ha stått i flera år, va det bara lite bensin o tre vrid på nyckeln för att den skulle mullra igång! Gammal kvalite!

Tänkte då göra den lite finare, på ett ekonomiskt sätt. Tänkte bara höra lite snabbt om det är möjligt att spraya den med clasohlsons sprayfärg?

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=384436

Kan jag tvätta, putsa den lite med sandpapper, spraya med clasoh. gråa primer, och sen svart färg? Är färgen ok till att göra detta?

Kan jag kanske också spraya med deras klarlack? Vad blir bäst isåfall? Spraya med svart matt färg eller svart blank färg innan?

Tack!

post-22600-1394235011,5211_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan inte svara på din fråga, tyvärr, men

hur skulle det annars vara med biltemas båtmotorfärg?

Har inte prövat men jag vet att dom har ett relativt

brett sortiment med original båtmotorfärger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tjena!

Joo jag har tänkt på den också men det är lite för långt till biltema för tillfället. Har dock slipat ner hela motorkåpan nu och primat den 1 gång. Verkar bita rätt bra på aluminiumen... Trots att det inte är etsande primer eller vad det kallas...

Två frågor återstår dock.. Ska man slipa mellan varje lager primer? Och får jag två olika resultat om jag kör svartmatt- klarlack eller svartblank- klarlack? Vad blir bäst?

Senast ändrad av batfixaren | 17 april 2007 | 23:16

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det är jämnt och snyggt behöver du väl inte slipa mellan varje lager.

Kan tänka mig att lacken biter bättre på mattfärg..men jag skulle använda mattfärg och mattlack för jag tycker det är snyggare. Men om den är blank blir den väl inte lika varm i solen och det är ju alltid ett plus.

Hur stor skillnad det är mellan färgerna med samma blanklack kan jag inte svara på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...