Snowdotter 0 Postad 16 April , 2007 Vi har en båt i vänern som vi skulle vilja få upp till stockholm. Hur mycket kostar det att hyra en trailer och traila upp den och vart vänder man sig? Det är en 6 m triss norlin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tvermoes 0 Postad 16 April , 2007 Hej! QKQ8 har t ex i Täby olika stora, tror deras (motrobåts) boogie klarar ett ton, vilken kan funka för er - givet det går att få på en segelbåt och att dragbil klarar släpvikt och totaslvikt om ni inte har E-körkort. På http://sailguide.com/ har ni data om båten. Att fråga starbåtsseglare t ex kan vara ett bättre tips, deras vagnar borde funka. Annars blir det lastbil, ca 3000:- tror jasg. Eller så tar ni och använder båten och seglar hem! -Jörgen, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snowdotter 0 Postad 16 April , 2007 jo de var de jag täntke först, men det kostar 3500 bara själva slussningen sen ska bensin och mat på detta plus tid. Så jag tänkte se om det blev billigare att traila hem den men funkar mottorbåts trailar, segelbåten har ju köl... blir det inte kosntigt då? Senast ändrad av Snowdotter | 16 april 2007 | 18:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 16 April , 2007 Kölen bromsar bara de första milen sen märker du inget av den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thrh 0 Postad 16 April , 2007 Min uppfattning är att det blir rätt dyrt att hyra lastbil, det är ju både lastbilen, bränslet och lönen för den som kör som skall finansieras. Det jag har för handen är närmare tusenlappen/timma för detta. Många timmar blir det till sthlm tur och retur för bilen. Försök att samordna eller gå på alternativet hyra kärra för segelbåt, så klarar du kölen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 16 April , 2007 Kolla med nån marinfirma mellan sthlm och vänern. T.ex Marin&fritid i Laxå. Det finns segelbåtstrailers att hyra, bara man letar lite. Kostnaden ska max ligga på 800-1000:- /dygn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 16 April , 2007 Tror inte det blir så himla mkt billigare att hyra kärra/lastbil även om man kör själv. Bränsle, vägkrogsmat osv drar iväg. Segla hem den istället. Kostnaden kan skrivas av på måbra-kontot och man är en kanlalupplevelse rikare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carlf 1 Postad 19 April , 2007 Finns en kille på blocket som hyr ut en express kärra billigt (bromsad) brode vara ett bra alternativ. mvh calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser