Domky 0 Postad 16 April , 2007 Skall täta i listen mellan alu relingen har precis tagit bort den svarta listen och skall täta för nästan alla skruvar satt lös med ett jädra läckage till följd: Fråga 1: var kan man köpa en sån list? Finns det över huvudtaget? Ska jag byta till grövre skruvar och sickaflexa först eller? Fråga 2: Om man måste byta lucka i fören (läcker som ett såll) vilken skall man ta? Vilken storlek? Märke? Någon? Fråga 3: Om man tar bort den långa stören med lanterna på, kan den bytas mot en liten sak i aktern i stället? Hoppas på svar (: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 16 April , 2007 Hej! Svar på fråga 2 och 3 iaf... 2: Antar att du menar Däcksluckan??? Har själv bytt denna och jag köpte en lucka av märket Bomar för runt 2000kr modifierade innerramen så den passade (osäker om d går att göra på din) men innerram finn att köpa löst för runt 400.. D finns färdiga mått på luckor som passar dom flessta båtar så d e bara att plocka lös nuvrande lucka med ram och hela skiten och mäta inbyggnadsmåtet.. 3: Om du plockar bort den långa pinnen till lantärnan och ersätter den med en kort som inte syns framifrån så måste du även montera en i fören eller iaf så den syns framifrån inte helt 100 på att detta gäller nu men förr va d så.. Vittsen med den långa pinnen är ju att den räcker över kappellet (iaf på min båt) och är synlig runt om.. Tycker iförsig att pinnen är skitful och använder den bara när jag måste.. E lite osäker på listen men d ska väll gåatt tillverka en måste ju finnas någonstans.. !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Domky 0 Postad 17 April , 2007 Oki tusen tack. REXCO.... ska fixas omgående..! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 17 April , 2007 Hej! 1. Listen behöver du ej byta, den är inte till för att täta. Dra åt skruvarna om det går, eller byt. Täta på detta vis http://www.baylinerownersclub.org/gallery/album151/DSCF0201_001?full=1 2. http://www.vetus.nl/digcat/DIGCAT_2007_ZWE/pages/digcat.php Sök på luckor på INDEX i rullgardinen. Mycket prisvärda och bra kvalitet. 3. En runtomlysande lanterna är ett krav, finns många varianter. Mvh /Persk Senast ändrad av Persk | 17 april 2007 | 13:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fahlqvist 1 Postad 17 April , 2007 post@usboating.no Denna killen har även en hemsida som jag ej minns adressen på men han fixar orginaldelar till Amrikanska båtar.Han fixade combilanternan i fören till mig för ett rimligt pris. Hans namn är öjvind Ulfsby. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 17 April , 2007 kan det vara usboating.no Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Domky 0 Postad 17 April , 2007 hej tack för svarent och bilden, jag ska göra precis så! Men måste jag inte byta till grövre skruv? Fast de e klart att det vore kul med en ny list heltklart, ska kolla lite om det går att ordna eller vet någon förutom dessa ställen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 18 April , 2007 Hej! Kolla in denna länken http://p076.ezboard.com/fbocwebfrm11.showMessage?topicID=679.topic Han har koll på de flesta delarna. Även dessa har jag hört har bra koll http://washington.boatnut.com/parts_and_service.asp?nav=25014& Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Domky 0 Postad 18 April , 2007 Tack Persk, mycket bra info,, men jag måste erkänna att jag börjar bli lite less på att det inte finns delar till min Bayliner,, så jävla svårt att hitta prylar man måste sitta å surfa järnet för att hitta minsta lilla skruv, .. Eller ta nåt som eg inte passar... Inte som Nimbus där e det bara att surfa in på hemsan och beställa allt man behöver ner till minsta skruv.. LESS!!! Men min baya e annars en jädra prisvärd å skön båt.... Om ja hade pengar......): Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 18 April , 2007 Hej! Tråkigt att du känner så. Har aldrig haft problem med att hitta reservdelar. Vad är det du söker efter mer, kanske kan hjälpa till. mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jarl 0 Postad 18 April , 2007 Har en del reservdelar till 2755. Allt från rutor ,inredning,luftintag,och även den svarta listen som sitter idin aluminiumrelingslist. mejla mig så kanske jag har nogot. Det som läcker är antagligen skruvarna som inredningen sitter i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Domky 0 Postad 18 April , 2007 Hej Tja vad behöver jag typ detta: Ny lucka på fördäck läckler som ett såll Nya småluckor på sidan den ena går ej att stänga Nya småkuddar på insidan som sitter i relingslisten Ny lucka på Akterdäck (ramlar ur hela tiden) Ny badstege den jag har nu släpar i vattnet av ngn anledning Ny reling plus list Nytt dusch handtag till toan Nytt dusch drapperi Luddet i båten ser för jäkligt ut.. fläckigt minst sagt! Ja typ.. (: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 19 April , 2007 Några tips: Lanterna som passade perfekt på min 2455 (såld) http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=1979 Luckan på fördäck är som sagt standardmått. Den var bytt på min. http://www.billig.se/2455/images/liten_ext_babord_for.jpg Luckorna/ventilerna på sidan finns också i andra fabrikat. Skruva loss och kolla måtten på hålet och jämför med det som finns på marknaden. Om det är luckan till förvaringsutrymmet på akterdäck är det också standard. Jag köpte min på SeaSea Bild: http://www.billig.se/2455/images/liten_sittbrunn.jpg Skriv upp måtten på hålet den ska sitta i och kolla på affären. Ofta är det mögelfläckar/jordslag i luddet. Jag tog bort mina med Shipshape. Allt försvann och luddet såg ut som nytt igen. Mycket bättre än väntat. Finns på Erlandssons brygga bla. Inte på SeaSea... Jag sprutade bara på med en blomspruta och sköljde inte av särskilt mycket. Medlet innehåller klor som bleker skiten. Men det innehåller också ämnen (metasilikater?) som dämpar aggresiviteten hos kloret och gör det snällare mot färger och andra material. Senast ändrad av FredrikB | 19 april 2007 | 08:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Domky 0 Postad 19 April , 2007 Tusen tack alla.! , bra ideer å tack för bilden... Såg precis att det fanns en tråd ang luddet med klorin.. så det ska jag definitivt göra.. Standardmått på luckorna.. mm kanon jag åker till Erlandssons idag PRONTO!! hahaa (: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 19 April , 2007 Kolla alla måtten innan du handlar.. Och var försiktig med klorin, Shipshape innehåller en del annat också som sagt. Dyrt men effektivt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Domky 0 Postad 14 Maj , 2007 HEj Allt bytt och fixxat, hittade en original Bayliner List på Sea Ray center för en par hundra _ Kanon! (: Har bytt list och tätat alla skruv genomföringar samt bytt alla fula rosa sido kuddar, snyggt och TÄTT!! Hittade en ny fördäcks lucka på Erlandssons som passade perfekt! Stören hittade jag på Sea Sea, båten känns som ny! Ska bara fixa det att den blir lite varm på ena limpan! (: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 14 Maj , 2007 Hej! Ja du ser, inte så svårt som du trodde i slutändan att få tag i de delar du behövde iaf;) Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser