AudiTQ 1 Postad 16 April , 2007 Hej, jag har en polare som ska köpa en Chris Craft årsm 98 vet ej modell. Men det sitter en VP med Duoprop osv. Vad anser ni om detta båtmärke? blivit lite sugen själv på detta märke :-D mvh Senast ändrad av AudiTQ | 20 april 2007 | 15:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 16 April , 2007 Hej! Helt ok märke inte lika vanliga som tex Sea Ray och Bayliner. Lite mer som Glastron och Crownline samt carver, fast mer åt d sportiga hållet. Chris Craft båtarna har fin gång isjön och klyver vågor bra och är snäppet rappare iaxet än både bayliner och sea ray.. Chris Craft och Regal båtarna har någon speciell skrovform som gör att dom planar vid lägre farter. Tittade på en Regal 24fotare innan Jag köpte Baylinern, och visst den nådde några extra knop på topp samt planade ut snabbare än Baylinern med samma motor. Men den såg lite knepig ut med sin Ostform Allstå rättsåhög och smal, men man kanske hade vant sig va vet jag.. Klart DP drevet gör nytta man får en båt som planar snabbare drar mindre bränsle samt blir mer lätthanterlig. enda nackdelen är att delarna är lite dyrare till ett DP drev än vad dom är till motsvarande Alpha. Vps v8or är i d stora hela samma konstruktion som Mercrusier. När man tittar på jänkebåtar i storleken runt 24fot så har nästan alla märken något gemensamt. Midcabin, V-koj, och eget toa utrymme samt badbrygga.. D e bara planlösningen som skilljer tex att vissa har en soffa istället för en stol vid förarplatsen. Eller en U-soffa istället för en L-soffa.. Och d finns ju så otroligt många märken att välja mellan nackdelen är att d kan bli för många och man får beslutsångest.. Några märken att titta närmare på.. Sea Ray, Donzi, Chris Craft, Bayliner, Regal, Carver, Larson, Crownline, Glastron, Renken, Formula, Wellcraft, Four Winns, Monteray mflera.. !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Beckman 0 Postad 16 April , 2007 Vi var inne på att köpa en launch 22,a chriss craft. Verkar vara riktigt bra båtar. Vet dock ej hur de är när de slits. men annars (Y) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 16 April , 2007 Blev själv sugen på en Chris Craft 240 Cuddy- riktigt snygga! och ja, har beslutsångest :-D Senast ändrad av AudiTQ | 16 april 2007 | 16:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 19 April , 2007 Var och provade en bekants Chris Craft 25 fotare -99 kommer inte ihåg vilken modell det var men jag blev grymt imponerad! Det man undrar över vad gällande Chris Craft i sverige är tillgången på reservdelar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser