RoundRobin 0 Postad 16 April , 2007 Önskar montera en plotter vid navigationsbordet och till den koppla en skärm i sittbrunnen att anslutas via NMEA. -Var kan jag köpa en skärm till sittbrunnen? /RR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 16 April , 2007 Vad har du för plotter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RoundRobin 0 Postad 16 April , 2007 Fabrikatet har väl ingen betydelse, tänkte ansluta via NMEA. Annars faller nog hela idén. Har ej SeaTalk e.d. Vill ej har en plotter till i sittbrunnen, utan någon form av vattentålig skärm. -Går det endast att fixa om man kör PC-navigation, eller? Hälsn RR Senast ändrad av RoundRobin | 16 april 2007 | 12:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 16 April , 2007 Fabrikat och modell har stor betydelse, NMEA är ju ett språk ingen bildsignal Det är troligtvis billigare med en plotter till än med en vattentålig skärm. I ditt fall så skulle man väl välja att vända på det hela, plotter i sittbrunnen och en icke vattentålig skärm inne i båten Men din beskrivning är aningen knapphändig för att kunna komma med något kreativt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RoundRobin 0 Postad 16 April , 2007 Säg så här då: -idag har jag ej ngn plotter i båten. På min båt navigerar navigatören som sitter vid navigationsbordet nere i båten. Styrman vid rodret i sittbrunnen vill kunna ta den av den geografiska informationen som läggs in i systemet. -Vilken är bästa lösningen för ovanstående behov? /RR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 16 April , 2007 Då kan du ha tex Raymarine E120 för navigatören och D170 som skärm i sittbrunnen Snikvarianten är att ha en laptop med en gps ansluten för navigatören, en vattentät skärm i sittbrunnen och använda sig av Fugawi eller liknande program för navigationen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser