Gå till innehåll
lördag 30 november 2024
Gameburg

Klubb-dekaler intresseanmälan!!!

Rekommendera Poster

Hej klubbmedlemmar!

Jag har i en tidigare tråd efterfrågat om det finns intresse för en klubbdekal som är en rund dekal i samma storlek som typ skärgårdsstiftelsen och dylikt (8 cm). Men pga lågt intresse la jag ner idén. Intresset kanske var lågt pga av att jag inte startade en ny tråd om ämnet utan la den i en gammal tråd: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=72050 . Därför startar jag nu en ny tråd för att se om många missat detta.

Dekalen som ni ser kommer se ut ungefär som ni ser till höger dvs en typisk plastsnipa med årtalet då klubben startades.

Jag har inte gått ut och frågat ngn dekaltillverkare om pris ännu för jag vill se hur stort intresset är (men gissningsvis 50-100 kr/st), givetvis tar jag inget utöver tillverkningskostnad porto.

Intresseanmälan är bindande (om nu intresset är tillräckligt stort) förhoppningsvis kan dessa vara klara att skickas ut innan högsäsongen är igång. 

Meddela mig via kontakt-knappen via min sjöbod/profil om intresse finns och antal dekaler, så snart som möjligt så att jag kan gå ut och fråga om offerter. 

Mvh

Patrik Gamberg

Ordförande och  moderator -Plastsnipeklubben

Senast ändrad av Gameburg | 15 april 2007 | 19:32

post-12088-1394235010,927_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Det skulle var trevligt med en Plastsnipeklubb! Jag tycker det är intressant, blir gärna medlem i den.

Har en Tresfjord 26 sedan några år sen! Skulle vara roligt om det blev många medlemmar och sen att träffa på dem i skärgården eller i någon gästhamn kul!

Mvh Norton

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bara en fråga....hur många har gjort intresseanmälan nu?

Skulle bara var kul att veta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan.

Som dekaltillverkare skulle jag kunna fixa ett fint pris på detta.

JAG TAR BORT PRISEXEMPLET; SÅ DET INTE BLIR REKLAM ;)

Det som behövs är ett bra original i eps eller ai format med färgen angivet i cmyk

\\magnus

www.reklambutik.se

Senast ändrad av fammao | 25 april 2007 | 12:37

Senast ändrad av fammao | 26 april 2007 | 20:07

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är bara att maila Gamburg om du vill vara med i klubben.

Är det en 75.a som du har ? på bilden.

Jag har en 71.a som jag har byggt om och tagit bort scandäcket på.

Det blev bra med plats efter det.

Göstaken behåller jag för den är orginell.

Mvh/Orven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Orven!

Kul att det fanns flera Tresfjord 26.

Min är en Tresfjord 26 -74 Delux utan akteruff, som jag är mycket nöjd med går perfekt i sjön och även i hårt väder. Så vi tycker den är kanonbåt.

Har en Perkin motor, har inte gjort mycket för den är helt pedantskött och en ägare tidigare. Har bytt axeltätningen bara, mest i förebyggande syfte, den gamla var i plast och var sliten. Åker ner till Stockholms Skärgård varje sommar! Håller du också till där?

Mvh

Norton

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller till på Västkusten, men har funderingar på en kanalresa och när den blir, bestämmer nog frugan för hon verkar lite avskräckt av alla historier om skilsmässodiket.

Det gick jättebra att ta Dalslands kanal, men folk har skrämt henne med tampar hit och tampar dit samt trängsel och all annan skit.

Motorn är en MD 21 och har nog suttit där sedan båten var ny.

Peppar peppar ta i trä som dom säger, men den går som en klocka och är inte så törstig om jag kör normalt.

Jag vet inte om du har varit inne på min hemsida och tittat på ombyggnaden jag har gjort, för det blev en helt annan båt med rejäla bänkar och i rätt höjd samt dansgolv.

Mvh/Orven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

JA antagligen lika fint & vackert på Västkusten skulle jag tro, men jag ska försöka ordan div. info om Västkusten m.m. sen ska jag göra en semester där inom närmaste tiden.

Men måste ordnas med en säker förvaring av bil/trailer också, ska kolla runt lite! Åka kanalresa ska du absolut göra, vi har åkt Strömsholms kanal 4ggr t.o.r. och det är absolut inget skilsmässodike allt fungera bra om man tar det lungt och inte stressar och alla slussvakter hjälper till om man funderar eller osäker på något, ofta finns det färdiga linor hängande i slussarna. Är en mycket fin resa och avspänt att glida fram i kanalerna verkligen inget man ska missa att göra! Så hälsa din fru att allt om skillsmässodiket inte är något sådant utan bara en skön och trevlig resa.

Intressant hemsida du hade har tittat runt en hel del på den och kanske jag också ska göra lika ombyggnad som du gjort, blev mycket bra det du gjorde tyckter jag. Ska tänka och planera inför detta projekt kanske nästa vinter! Har just tagit ut båten från logen nu och ev. ska jag installera en sjövatten pump till köket men drar mig lite för att borra hål i botten faktiskt! Båten blir klar om ca 1-2 veckor sen börjar en härlig tid! Hoppas du kan övertala din fru att det inte är något att oroa sig över att åla kanal.

Mvh Norton

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm varför inte en vimpel att ha i Göstaken??? Lite trevligare än ett klistermärke!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det var ju ett bra förslag! Kan bara hålla med om att det är både finare & trevligare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...