jfn_ 0 Postad 15 April , 2007 Hej! Skulle behöva hjälpa att hitta nya bussningar till ett utanpåliggande roder (Johnsson 26). Ca mått (har inget skjutmått) Kragens diameter 5 cm. motsatta sidans diameter diameter ytter 3,5 cm inner 2cm. höjd 2,5cm Har varit runt på olika firmor men inget svar eller ledtrådar. Så nu skulle jag vara tacksam om alla tips hur jag kan få tag på nya. //Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jfn_ 0 Postad 15 April , 2007 tanken var att ha med en bild! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 15 April , 2007 Det där får nog en mekanisk verkstad svarva i ordning åt dig. Be att få vattenbeständing lagerplast, mycket bättre än den lagernylon man använde förr. Men innan du gör det måste du ha de exakta måtten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Simon111 0 Postad 16 April , 2007 Eller varför inte skicka med de befintliga som förlaga. Så kan det inte bli några missförstånd, felmätt e.t.c Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
erikz 0 Postad 17 April , 2007 Kan du ha metallager? Jag har oljebrons på min båt (mellan rostfritt och rostfritt). Finns en mängd färdiga dimensioner och borde bli betydligt billigare än specialtillverkat (om du inte har kontakter förstås).Titta på Johnson metall, produkter -> glidlager -> oljebronslager -> flänslager.http://www.johnson-metall.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olof_M 1 Postad 17 April , 2007 På min båt sitter vanliga skrovgenomföringar i plast. Jag har precis sågat av dem och hoppas kunna byta till Plastimo eller liknande. Bara de nu också har innerdiameter på 25mm. Skriv gärna och berätta hur det går. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jfn_ 0 Postad 18 April , 2007 Tackar för tipsen! Intressant det där med metall lager kan ha fungerat... Men nu har jag reda lämnat in dom för kopiering (vågade inte gå på mina ca mått Och priset är väl i ca ggr 10 faktor högre..men som nybliven båtägare har jag märk att inget är gratis när det gäller båttillbehör. Jag återkommer när dom nya (glappfria) bussningarna är på plats. //Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser