-sigge- 0 Postad 15 April , 2007 ska marinkonvertera en b20 topp.. hur ska man få igen hålen under termostathuset ? svetsa ? går det att sätta i nån slags plugg ? /Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkengoran 1 Postad 15 April , 2007 Hej. Leta rätt på en bult eller en bit rundjärn som passar sedan smörjer Du in den med Superstål, finnes att köpa på OK mackar t.e.x det medlet blir hårt som järn och klarar värme. Lycka till. Göran. S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 15 April , 2007 Jag skulle inte ställa alltför stora förhoppningar på en tvåkomponentsplast även om man kallar den för Superstål. Snarare skulle jag vara skeptisk till allt den tillverkaren sätter sitt namn på. Det är inte stål. Inte järn. Inte metall. Det låter som förklädd PlasticPadding och håller troligen ganska dåligt i värme. Går det inte att gänga i godset? En stor gängtapp eller tre fyra små och en täckplåt med packning. Eller kanske en expanderkork från en termosflaska. Ungefär samma klass som Superstål eller snäppet bättre. I alla fall lättare att justera när pluggen lossar och glykolen flödar ut (eller sjövattnet) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkengoran 1 Postad 16 April , 2007 Hej. Har använt Superstål i många sammanhang både vattenläckor och lagning av propellrar och jag har ej råkat ut för att det släppt taget, bara man gör rent så sitter det. Det är ju ringa tryck i det Du skall täta. Prova själv.Lyda alla råd är vanskligt det finnes ju många uppfattningar om saker och ting. Lycka till. Göran. S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 16 April , 2007 Nej, det är inte fel att prova. Det dumma är att om lagningen går sönder när man är ute i en svår situation kan det vara livsfarligt med ett motorstopp. Det är inte alltid man tänker på det när man gör en provisorisk lagning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Richard_B 0 Postad 16 April , 2007 Jag skulle nog försöka gänga och skruva i en plugg. I min topp som en motorfirma fixade sitter pluggar som ser ut att vara limmade på plats. Vet inte vad limmet heter. Alternativt kanske tillverka en kloss av aluminium som monteras på samma sätt som bilmotorns vattenpump, under toppen skruvad i blocket (om gängorna i blocket fortfarande är ok). Fräs spår i klossen som tätningarna (orginal från bilmotorn) kan sitta i. /Richard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-sigge- 0 Postad 22 April , 2007 tackar för svaren. har gängat o dragit i en konisk plugg i det mindre hålet funkade kanonbra.. de större hålet fick ja igensvetsat, så nu är de bara montera ihop grejerna... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser